Správa železnic: Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce

01.04.2020 18:47 | Zprávy

Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce traťového úseku z Velimi do Poříčan, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti.

Správa železnic: Koridorový úsek z Velimi do Poříčan čeká rekonstrukce
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

 

Stavba bude spolufinancovaná z programu CEF Blending, který je kombinací finančních prostředků z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky (EIB). Stavbu s celkovými investičními náklady 3,83 miliardy Kč zrealizuje sdružení SWIETELSKY Rail CZ + Subterra a.s.. 

Jde o vůbec první stavbu financovanou z nového programu CEF Blending. Ten je zaměřený především na již dříve modernizované části koridorů. Konkrétně v tomto případě projdou přestavbou mezistaniční úseky Velim – Pečky a Pečky – Poříčany a stanice Velim a Poříčany. Stanice Pečky bude rekonstruována v rámci samostatné akce, kterou už také připravujeme,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. První výluky v souvislosti se stavbou začnou letos v červnu, celá stavba potrvá do konce roku 2022. 

Rekonstruovaný úsek začíná v železniční stanici Poříčany, kde byla před nedávnem dokončena modernizace všech nástupišť spojená s vybudováním bezbariérového přístupu a prodloužením podchodu pod celým kolejištěm. Nyní na to naváže rekonstrukce staničních kolejí a také více než dvacítky výhybek. Součástí prací na železničním spodku pak bude obnova odvodnění.    

Mezi Velimí a Pečkami, respektive mezi Pečkami a Poříčany je navržena celková přestavba železničního spodku i svršku. V rámci stavby budou nově vybudovány odbočky v Cerhenicích a v Tatcích, které budou sloužit ke zvýšení variability řízení provozu v silně vytíženém úseku. Nástupiště na zastávkách v Cerhenicích a Tatcích budou tvořit konzolové desky s normovou výškou 550 mm nad temenem kolejnice a bezbariérovým přístupem. Železniční stanice Velim i obě zastávky získají nový informační systém a moderní mobiliář. 

V uvedeném úseku se zrekonstruuje pět železničních mostů, současně dojde ke zrušení nevyužívaného železničního přejezdu v Dobřichově. Zároveň dojde k rozšíření protihlukových opatření. Kompletní výměnou projde trakční vedení včetně všech součástí. Zlepší se také technický stav ohřevů výhybek, rozvodů nízkého napětí a osvětlení. 

Součástí projektu je rovněž obnova a rozšíření funkcionalit staničního zabezpečovacího zařízení ve Velimi a v Pečkách. V Poříčanech se vybuduje zcela nové staniční zabezpečovací zařízení. V traťových úsecích se bude instalovat nový centralizovaný elektronický automatický blok, v důsledku toho dojde k potřebné úpravě softwaru.

Celkové investiční náklady stavby činí 3,830 miliardy Kč bez DPH. Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 % celkových investičních nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…