Kromě modernizovaných stanic a zastávek nyní mění podobu řada dalších míst na trati. U Šumperka dnes stavbaři osadili konstrukci nového mostu, který bude mít oproti svému předchůdci dvojnásobnou délku.
Původní nevyhovující most převáděl trať přes silnici ze Šumperka na Hraběšice a Nový Malín. Průjezd pro automobily byl omezený jeho rozpětím a také výškovým limitem 3,1 metru. V rámci rekonstrukce trati zhotovitelská společnost vybudovala nové železobetonové opěry a těžkým jeřábem na ně postupně umístila dvě části ocelové konstrukce s rozpětím 27 metrů. Nový železniční most bude zároveň širší, jeho štěrkové lože umožní tišší jízdu vlaků i snazší údržbu. Silnice pod ním se díky většímu rozpětí napřímí a zahloubí, nová volná výška podjezdu bude činit 4,5 metru.
Mezi Libinou a Šumperkem byly v celé délce odstraněny koleje a z větší části také odtěženo původní štěrkové lože. Pokračují práce na mostech a propustcích, 6 z celkových 52 na tomto úseku již bylo zcela dokončeno. Stavbaři provedli odvodnění trati, vybudovali trativody a zajistili svah poblíž Libiny. V Hrabišíně a Novém Malíně postavili budovy pro technologie a v Šumperku novou napájecí stanici, trať už také lemují sloupy pro trakční vedení. Probíhá výkop hlavní kabelové trasy sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a pokládka kabelů. V následujícím období se budou montovat také technologie zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Na úseku blíže k Uničovu se letos hlavní práce soustředí mezi Troubelicemi a Libinou. V obou stanicích se nyní sanuje železniční spodek, byly v nich zřízeny nové trafostanice a upraveny výpravní budovy. V Troubelicích bude sloužit už pouze jako technologický objekt a vlaky budou místo dosavadní stanice obsluhovat novou zastávku blíže středu obce. V úseku vrcholí práce na konstrukcích mostů a propustků, souběžně se sanují skalní zářezy a instalují zajišťovací sítě. Rovněž na stavbě Uničov – Libina jsou už osazené téměř všechny trakční stožáry.
Modernizace regionální trati mezi Uničovem a Šumperkem začala v roce 2021. Cestujícím přinese mimo jiné bezbariérová nástupiště a informační systém na všech zastávkách, na většině zrekonstruovaných železničních přejezdů se zvýší úroveň zabezpečení. Trať bude elektrifikovaná prozatím na stejnosměrnou soustavu, počítá se ale s budoucí konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva