Z jednání vyplynulo, že tyto možnosti blíže prozkoumá pracovní skupina složená ze zástupců zainteresovaných stran. Konečný výsledek jednání by měl být znám do konce letošního července.
Převýšov se nachází na trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň, která bude v příštích letech procházet modernizací a zdvoukolejněním. Modernizace uleví přetíženému 1. tranzitnímu koridoru v úseku Kolín – Pardubice a zároveň umožní zavedení expresů z Prahy do Hradce Králové. Díky maximální traťové rychlosti 160 km/h se zkrátí jízdní doba mezi oběma centry pod jednu hodinu.
V rámci modernizace úseku odbočka Kanín – Chlumec nad Cidlinou (včetně) posuzovala Správa železnic v okolí Převýšova celkem sedm možných vedení trasy. „Krajina kolem obce je bohatá na chráněné přírodní celky, což výrazně omezuje naše možnosti vedení trasy. Naší prioritou bylo vyhnout se chráněným územím a současně zachovat maximální možnou traťovou rychlost. Důležitým hlediskem bylo také snížení podélného sklonu tratě, který umožní nákladním vlakům průjezd tratí v okolí Převýšova bez nutnosti postrkové lokomotivy,“ vysvětluje Michal Froněk, vedoucí oddělení přípravy staveb ze Správy železnic, který má úsek na starosti. Trasa, která je z komplexního pohledu nejvhodnější, vede přes místní výpravní budovu, pro kterou Správa železnic nebude mít v budoucnu využití a kterou plánuje opustit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva