Po vyčištění průjezdného profilu první traťové koleje probíhaly v pondělí intenzivní opravy železničního svršku. V zastávce Hrušky jsme nahradili dvě kolejnice zdeformované pádem betonové střechy. V úseku zasaženém tornádem proběhlo podbíjení kolejí k odstranění směrových deformací způsobených pády stromů a protihlukových stěn do kolejiště.
Pro obnovení provozu bylo zásadní také zprovoznění zabezpečovacího zařízení na trati i ve stanicích. Stavba nových návěstidel začala v neděli. K pondělní půlnoci již byla všechna návěstidla zabezpečovacího zařízení v koleji č. 1 zcela funkční a pokračuje osazování a připojování návěstidel ve zbývajících částech úseku.
Dodavatel také osadil nové světelné výstražníky na dvou zničených přejezdech, doplní se ještě závory. Přejezdová zabezpečovací zařízení budou kompletně funkční ve středu.
Od pondělka probíhá v úseku Hrušky – Hodonín odstraňování zbývajících trosek i z druhé traťové koleje. Stejně jako poničené části trakčního vedení je zatím svážíme na provizorní skládku ve stanici Lužice.
Škody způsobené tornádem na železničním koridoru mezi Břeclaví a Hodonínem jsou aktuálně vyčísleny na 320 milionů korun. Převážná část, přibližně 200 milionů, připadá na zničené trakční vedení. Dále patří k nejvyšším především škody na protihlukových stěnách nebo nádražních budovách.
Všechny objekty Správy železnic už byly prověřeny statikem. Demolice bude po vymístění sdělovací a zabezpečovací technologie nutná pouze v případě neobsazené prodejny jízdenek v Hruškách. Poničenou výpravní budovu v Lužicích Správa železnic opraví do původní podoby.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva