Sdružení vedené společností Dr. Spang Ingenieurgesellschaft für Bauwesen, Geologie und Umwelttechnik z Freibergu bude dodavatelem geologických a hydrogeologických znaleckých služeb. Zodpovědné bude zejména za návrh koncepce terénních průzkumů v jednotlivých fázích projektové přípravy a dohled nad jejich prováděním. Zajistí vyhodnocování průzkumů a také analýzy dalších existujících podkladů v oblasti geologie, geotechniky a hydrogeologie.
Drážďanská společnost BAUGRUND DRESDEN Ingenieurgesellschaft bude poskytovat průběžnou podporu v odborných oblastech geologie, hydrogeologie a geotechniky. Současně bude hodnotit správnost a úplnost projektantem navrhovaných postupů, prováděných průzkumných prací a zpracovávaných znaleckých posudků.
V obou případech je zajištěna účast zahraničních expertů se zkušenostmi z evropských tunelových staveb. Jako autorizované osoby se také přímo zapojí odborníci znalí národních postupů v České republice.
Z trasy budoucí vysokorychlostní trati pokročila příprava přeshraničního úseku zatím nejdále. Zahrnuje nejméně 26 kilometrů dlouhý česko-německý tunel a navazující trať do Ústí nad Labem. Krušnohorským tunelem se bude jezdit rychlostí 200 km/h a mimo spojů s cestujícími jej budou využívat i nákladní vlaky.
Nové železniční spojení Drážďany – Praha je součástí sítě TEN-T a napojí Českou republiku na západoevropskou vysokorychlostní železnici. Zásadně zkrátí cestovní doby nejen v mezinárodní dopravě. Mezinárodní expresní vlaky budou z Prahy v centru Ústí nad Labem za 25 minut a z Ústí nad Labem v Drážďanech za dalších 26 minut.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva