Na přístupovou trasu do podchodu navazuje moderní hygienické zařízení pro cestující. To je vybaveno turniketem a platebním terminálem umožňujícím i bezhotovostní platby. Zmíněné úpravy jsou součástí druhé etapy rekonstrukce výpravní budovy.
„Po dohodě se zhotovitelem se nám podařilo sladit termín předání přednádražních prostor s pracemi umožňujícími přístup veřejnosti přímo z přednádraží do odbavovací haly a dále k vlakům. Cestující již nepoužívají přechod přes koleje, ale míří k nástupištím podchodem,“ uvedl za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.
Rekonstrukce výpravní budovy probíhá ve dvou etapách. První zahrnovala především vybudování nové odbavovací haly pro cestující a zázemí pro dopravce a byla dokončena vloni v červenci.
Druhá etapa prací zahrnuje kromě rekonstrukce vstupu do podchodu a vybudování WC pro veřejnost, které již byly předány do užívání, výměnu střešního pláště za současného zachování stávajícího podhledu. Budova také dostala novou skleněnou fasádu na obou průčelích objektu a jsou vyměněna všechna okna. Následovat budou práce na sanaci železobetonových konstrukcí včetně části obvodového zdiva a vybudování hygienického zařízení v původní odbavovací hale.
Rekonstrukce havířovské výpravní budovy z 60. let minulého století začala v květnu 2019, její dokončení je plánováno v závěru letošního října. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 157 milionů korun, financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli prací jsou firmy OHL ŽS a TOMI REMONT.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva