Správa železnic: Rekonstrukce napájecí stanice Rostoklaty zvýší spolehlivost provozu

25.04.2020 20:32 | Zprávy

Správa železnic zahajuje rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Rostoklaty, která zvýší spolehlivost provozu na frekventovaném tříkolejném úseku prvního koridoru. Přispěje k tomu jak zvýšení trakčního výkonu TNS, tak výstavba nové rozvodny. Práce potrvají do března 2022, celkové investiční náklady stavby dosahují 458 milionů korun.

Správa železnic: Rekonstrukce napájecí stanice Rostoklaty zvýší spolehlivost provozu
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Trakční napájecí stanice Rostoklaty byla uvedena do provozu v roce 1953. Společně s obdobnými zařízeními v Praze-Běchovicích a Pečkách slouží jako důležitý napájecí bod trati Praha – Kolín.

Stále rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí s ohledem na jejich modernizaci a také na modernizaci vozového parku železničních dopravců vyvolávají potřebu navýšení trakčních výkonů napájecí stanice a také zvýšení spolehlivosti napájení zejména v době dopravních špiček.

V rámci prací dojde k výstavbě provozní budovy v nové poloze a k rekonstrukci stávající rozvodny za použití náhradního napájecího zdroje. Z objektu bude vyvedeno kabelové napájecí vedení k novým stožárům napájecího vedení u trati. Technologie stávající trakční měnírny se po zprovoznění dokončené napájecí stanice demontuje a objekt se zdemoluje.

Rekonstruovaná trakční napájecí stanice bude vybavena elektronickou zabezpečovací signalizací a kamerovým systémem. Její sdělovací místnost bude vybavena zařízeními umožňující dálkové řízení a diagnostiku s napojením na elektrodispečink Praha-Křenovka a centrální dispečerské pracoviště Praha.

Přínos projektu spočívá ve zvýšení elektrického výkonu napájecí stanice, v unifikaci technologických celků s již rekonstruovanými napájecími stanicemi, nasazení moderních technologií s ohledem na minimální údržbu, dálkovou diagnostiku, dimenzování technologií s ohledem na výhledové výkonové potřeby a splnění požadavků na ekologii provozu.

Celkové investiční náklady akce s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Rostoklaty činí 458 250 864 Kč bez DPH. Stavba byla schválena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie. Příspěvek EU může dosáhnout maximální výše 324 697 457 Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací bude společnost Elektrizace železnic Praha.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Miroslava Němcová byl položen dotaz

ODS

Dobrý den, vždy jsem ODS považovala za pragmatickou stranu. Bohužel v poslední době mám čím dál víc pocit, že se stáváte populistickou stranou. Viz třeba slib Fialy o tom, jak budeme mít za 5 let platy jako v Německu nebo to jeho video s Nuttelou. Můj dotaz zní. Opravdu chcete dělat takovou populist...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

7:16 Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

V období od 1. do 15. prosince 2024 proběhly rozsáhlé kontroly nákladní dopravy po celé České republ…