Stroj provádí při pojezdu odtěžení štěrku z kolejového lože, které pročistí, podrtí a smíchá s novou štěrkodrtí pro vytvoření konstrukční vrstvy železničního spodku. Zároveň provádí doplnění nového štěrkového lože společně s prvním podbitím. Aktuálně pracuje ve druhé traťové koleji v úseku Káraný – Lysá nad Labem. K obdobným pracím již došlo ve stejném úseku v první traťové koleji. Vytěžené kolejové lože se následně odvezlo do Čelákovic k mostu přes Labe, kde se využilo k rozšíření železničního náspu. Ten slouží jako montážní základna pro výsun mostu přes řeku.
Přestavba tohoto mostu je důležitou částí optimalizace trati. Nově bude splňovat podjezdnou výšku minimálně 5,25 metru (oproti stávající výšce 4,7 metru), stavebně přitom bude připraven na výhledový zdvih se zajištěním podjezdné výšky sedmi metrů. K přesunu stávající nosné konstrukce mostu z koleje č. 1 do polohy provizorního přemostění dojde letos v listopadu. Začátkem příštího roku se pak snese nosná konstrukce mostu z koleje č. 2, výsun nové konstrukce bude probíhat ve dvou etapách v červnu a srpnu příštího roku.
V rámci stavby dojde také k úpravě nástupišť v zastávce Čelákovice-Jiřina, železničních přejezdů, přístřešků pro cestující, trakčního vedení či sdělovacího a zabezpečovacího zařízení včetně pozemních objektů pro jejich technologii. Cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce by měly být hotové v lednu roku 2022.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva