Správa železnic: Stanice Letohrad má díky rekonstrukci moderní nástupiště

11.08.2020 22:11 | Zprávy

Správa železnic slavnostně předala do užívání zrekonstruovanou stanici Letohrad. Práce zde probíhaly od loňského března, jejich výsledkem jsou mimo jiné moderní nástupiště umožňující pohodlný nástup do vlaků. Největším přínosem pro obyvatele města pak bylo vybudování podchodu pod celým kolejištěm stanice, který zajistil přímý přístup do místní části Kunčice.

Správa železnic: Stanice Letohrad má díky rekonstrukci moderní nástupiště
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Je potěšitelné, že tato stavba přinesla pozitiva nejen pro cestující, ale i pro samotné občany města. Zatímco jedni ocení především náhradu úrovňových nástupišť moderními, která jsou navíc bezbariérově přístupná podchodem, druhé jisté potěšilo přímé propojení dvou částí města, které dosud rozdělovala železnice,“ uvedl vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček.

„Děkuji všem za trpělivost, se kterou snášeli rok a půl trvající omezení způsobená touto stavbou. Odměnou je jim nejen zvýšení cestovního komfortu, ale také bezpečnosti. Dokončení rekonstrukce stanice nám umožnilo zapojit do dálkového řízení z dispečinku na pražské Balabence provoz na celé trati z Ústí nad Orlicí do Lichkova,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Přestavba železniční stanice Letohrad přinesla vyšší kapacitu dopravní cesty a současně snížení hluku od projíždějících vlaků. Rychlost v hlavních dopravních kolejích se přitom zvýšila na 80 km/h. Rekonstrukcí prošlo jak kolejiště stanice, tak i trolejové vedení.

Cestujícím začalo sloužit nové ostrovní nástupiště, které doplnila dvě jednostranná nástupiště. Pod celým nádražím se vybudoval podchod. Přístup k vlakům je bezbariérový, osoby se sníženou pohyblivostí či s dětskými kočárky mohou použít výtahy. Na opačné straně stanice, než je výpravní budova, vznikla nová parkovací místa pro cestující.

Stanice získala rovněž nový kamerový a informační systém. Rekonstruováno bylo i několik železničních přejezdů. Tři byly doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk jsou nově zabezpečeny světelnými výstražníky.

Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce žst. Letohrad činí 1 005 708 244 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může činit až 755 439 395 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla Společnost Rekonstrukce žst. Letohrad, jejímiž společníky byly firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

7:23 DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

Vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a všechny odborové organizace působící v DPP podepsaly …