Správa železnic: Systém ETCS a dálkové řízení na celé trati Praha - České Budějovice

22.12.2021 15:33 | Tisková zpráva

V budově centrálního dispečerského pracoviště Správy železnic v Praze začala příprava nového dispečerského sálu. Z provizorních pracovišť se do něj přesune dálkové řízení provozu v úseku 4. koridoru mezi Prahou a Voticemi a rozšíří se o řízení úseku Votice – České Budějovice. V něm začalo budování dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení (DOZ) spojené s instalací jednotného evropského vlakového zabezpečovače na sklonku podzimu.

Správa železnic: Systém ETCS a dálkové řízení na celé trati Praha - České Budějovice
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Instalace ETCS úrovně 2 naváže na letošní zprovoznění systému v úseku Praha-Uhříněves – Votice. Po instalaci až do Českých Budějovic se pokrytí trati evropským zabezpečovačem rozšíří o dalších 107 kilometrů. Systém ETCS bude aktivován společně se systémem dálkového řízení. Ten se v rámci stavby vybuduje úpravou stávajících staničních a traťových zabezpečovacích zařízení a přejezdové zabezpečovací signalizace.

Práce mezi Voticemi a Českými Budějovicemi zahrnují výstavbu radioblokových centrál, úpravu radiové sítě GSM-R, výstavbu obslužných pracovišť pro ETCS L2 a přenosového systému. V kolejišti se zřídí jednotlivé balízy a proběhnou i další úpravy, jako například prodloužení nástupiště u 5. koleje ve stanici Tábor.

V úseku Nemanice – Ševětín dojde rovněž ke stavebním úpravám technologických částí výpravních budov. V Hluboké nad Vltavou-Zámostí, Dobřejovicích, Chotýčanech a Ševětíně bude potřeba do zrekonstruovaných prostor umístit technologie zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a silnoproudu.

Projekt i realizaci stavby ETCS + DOZ Votice – České Budějovice zajišťuje od května společnost AŽD. Ve veřejné soutěži uspěla s nabídkovou cenou 1 985,8 milionu korun. Stavební práce by měly být hotové do konce roku 2022.

V současné době probíhá několik staveb, jejichž dokončení je pro realizaci tohoto projektu nutnou podmínkou. Jde například o modernizaci trati v úsecích Soběslav – Doubí a Sudoměřice – Votice nebo rekonstrukci výpravní budovy na českobudějovickém hlavním nádraží.

Systém ETCS bezpečně kontroluje průběh jízdy vlaku ve vztahu k případnému nedodržení návěsti Stůj a dohlíží i na dodržování nejvyšší dovolené rychlosti. Při jejich nerespektování nejprve varuje strojvedoucího a následně sám zasáhne do řízení vozidla. V rámci systému ETCS úrovně 2 probíhá komunikace mezi traťovou částí a palubními částmi ETCS ve vlacích prostřednictvím datových přenosů v radiové železniční síti GSM-R. Národní implementační plán počítá s tím, že od 1. ledna 2025 nebudou na vybrané koridorové tratě vpuštěny vlaky nevybavené palubní částí systému ETCS.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

platy

Podepsal byste se pod slib Fialy, že za pár let budeme mít platy jako v Německu nebo Rakousku? Není to spíš jen čirý populismus pokud ne přímo lež? Protože třeba teď jste už nějaký rok u moci a máte dojem, že naše životní úroveň nebo reálné mzdy rostou? Já mám totiž spíš opačný pocit a rozhodně nejs...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Evropský soud pro lidská práva zveřejnil rozsudek ve věci Veselý proti České republice

16:08 Ministerstvo spravedlnosti: Evropský soud pro lidská práva zveřejnil rozsudek ve věci Veselý proti České republice

Štrasburský soud shledal porušení práva na respektování soukromého života stěžovatele z důvodu nízké…