Modernizace bude mít značný dopad zejména na zlepšení dopravní situace v okolí velmi vytížené železniční trati na hranicích Prahy. Dojde k navýšení kapacity dráhy a ke zvýšení traťové rychlosti i bezpečnosti železničního provozu.
Klasické soupravy budou moct dosahovat rychlosti až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi až 140 km/h. Součástí této stavby je také kompletní proměna stanice v Radotíně, kde se v příštím roce začne budovat i nová odbavovací hala. Celkové investiční náklady dosahují 3,6 miliardy korun, stavba je spolufinancována Evropskou unií z programu CEF.
V Radotíně už cestujícím od září letošního roku slouží nově otevřené 3. nástupiště. V celkovém výčtu budou mít k dispozici dvě nová vnější nástupiště a po jednom ostrovním a jazykovém. Přístup na ně bude zrekonstruovaným podchodem pod celou železniční stanicí a novým podchodem pro pěší v místě zrušeného železničního přejezdu. Bezbariérovost stanice zajistí výtahy a šikmé rampy. Zrušený přejezd nahradí rozšířený podjezd v Prvomájové ulici. Řidiči i chodci ho začnou využívat v listopadu 2022.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva