Podobně jako v případě dalších úseků zde dojde k elektrizaci, zdvoukolejnění pak umožní zkrácení intervalu vlaků. Zrušení všech přejezdů přinese vyšší bezpečnost provozu a přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Zahájení samotných stavebních prací se předpokládá v roce 2025, přesná výše nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.
Vítězný projektant vypracuje dokumentaci pro společné povolení. Stavba bude začínat v podzemní stanici Praha-Veleslavín, která bude přestupním bodem na metro a další spoje MHD. Její podoba vzešla z mezinárodní architektonické soutěže.
Nově vybudovaná zastávka Praha-Liboc bude umístěna mezi Brodeckou ulicí a ulicí U Prioru. Koncová stanice celého úseku v Ruzyni se pak přesune na opačnou stranu Drnovské ulice. Cestující zde získají snadný přestup mezi vlaky od Kladna a na letiště.
Na všechna nástupiště bude zajištěn bezbariérový přístup. Díky nástupištím v normové výšce 550 mm nad kolejí získají cestující pohodlný nástup do moderních vlaků. Elektrizace celé trati do Kladna s odbočkou na letiště umožní snížení ekologické zátěže z železničního provozu. Elektrické soupravy navíc zajistí výrazně tišší provoz, v kombinaci s vybudováním protihlukových stěn se současně sníží hluková zátěž v okolí trati.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva