Jedna z jejích částí už je odstraněná. Intenzivně se pracuje i na modernizaci železniční infrastruktury, v letošním roce se stavbaři zaměřují na úsek Vsetín – Ústí u Vsetína. Na této části trati se pracuje na železničním svršku a spodku, mostních objektech, zárubních a opěrných zdech, trakčním vedení a zabezpečovacím zařízení. Stavba zahrnuje i zajištění skalních svahů.
V polovině července došlo k dokončení 1. koleje, na práce ve stejném úseku navázala výluka 2. koleje, která potrvá do 22. prosince. Mimo těchto výlukových činností se budují nové silniční mosty v ulicích Na Lapači, Křivačkárna a Štěpánská. V rámci pozemních staveb vznikají krom samotného dopravního terminálu nové technologické objekty a tankovací stanice. Rekonstrukce kolejí ve stanici Vsetín bude následovat v příštím roce.
Cílem projektu je kompletní přestavba kolejiště a jeho nové dispoziční uspořádání. Ve stanici vzniknou čtyři nová nástupiště, na která bude bezbariérový přístup novým podchodem se schodišti a výtahy. Podchod se prodlouží na druhou stranu kolejiště ke stadionu Na Lapači a do obchodní galerie Na Smetance. Nově vzniklý odbavovací terminál bude sloužit jak pro železniční, tak i pro autobusovou dopravu.
Modernizace stanice Vsetín je jedním z devíti projektů, který letos uspěl v první výzvě Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Příspěvek z tohoto dotačního programu Evropské unie byl schválen ve výši 2 099 962 576 Kč. Předpokládané celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 987 Kč bez DPH. Ukončení celé akce je plánováno na konec roku 2024.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva