Jejím hlavním přínosem je zvýšení traťové rychlosti z 80 až na 160 km/h a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje začaly v červnu 2019 a trvaly necelé dva roky.
„Přínosy této stavby mohli pocítit cestující v dálkových vlacích už v průběhu letošního roku, kdy se traťová rychlost zvýšila nejprve na 120 km/h a přibližně v polovině června na současných 155 km/h. Naklápěcí soupravy pojedou v uvedeném úseku ještě o pět kilometrů za hodinu rychleji. Jízda po bezstykové koleji je přitom klidnější a pohodlnější než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Největší objem prací se odehrál ve stanici Lhotka nad Bečvou, která prošla kompletní přestavbou, a to včetně tamní výpravní budovy. Vzniklo zde nové ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad přilehlými kolejemi s mimoúrovňovým, bezbariérovým přístupem novým podchodem. Přístupové rampy a schodiště včetně části nástupiště dostaly zastřešení. Zcela přestavěna byla velká část výpravní budovy, do které byla umístěna moderní technologie umožňující ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
V celém úseku došlo k rekonstrukci železničního spodku, ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Rekonstruovány byly všechny železniční mosty a propustky, část propustků byla zrušena. Součástí stavby byla i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.
V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou byl zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací byla i úplná přestavba a rozšíření silničního nadjezdu v Hustopečích nad Bečvou v lokalitě Valcha na silnici III/03561.
V lokalitě Střítežík byl vybudován železniční most, který zajistí mimoúrovňové křížení budoucí cyklostezky s železniční tratí podjezdem. Ve Lhotce nad Bečvou na náspu silnice III/03562 v pokračování za nadjezdem železniční trati vznikl nový chodník oddělený betonovými svodidly od vozovky silnice.
Zhotovitelem stavby s názvem Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou byla Společnost Hustopeče, jejímž správcem byl STRABAG Rail a společníkem Elektrizace železnic Praha.
Projekt byl spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF). Celkové náklady na realizaci stavby dosáhly částky 1 666 130 629 Kč bez DPH. Míra podpory EU z programu CEF byla 84,08 % ze způsobilých nákladů, maximální výše dotace představuje částku 46 304 912 eur, tedy zhruba 1 251 621 771 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.