Během 90denní nepřetržité výluky se zrealizuje napojení celého traťového úseku do nové stopy. Nákladní vlaky začnou novostavbu trati využívat 30. června navečer, první osobní vlaky projedou úsekem následující den.
Mezi Voticemi a Červeným Újezdem je dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se jezdí po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku bude zahájen v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 km/h. Po zavedení výhradního provozu ETCS zde budou moci vlaky s naklápěcí skříní jezdit rychlostí až 200 km/h, běžné soupravy pak maximálně 170 km/h.
Aktuálně probíhá v celém přibližně 20 kilometrů dlouhém úseku pokládka kabelů a montáž sdělovacího a zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení. Po přerušení železničního provozu začaly zemní práce v místě křížení či dotyku obou tratí. Následně dojde k úpravě železničního spodku a postupnému pokládání železničního svršku. Jednou z posledních stavebních činností pak bude propojení kabelů v celém úseku a spuštění sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.