Dokončené trakční vedení je již pod napětím, elektrické vlaky jej však začnou využívat až po dokončení prací v navazujícím úseku do Zastávky u Brna. K zahájení stavby došlo loni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. Maximální rychlost vlaků se po vybudování systému ETCS zvýší na 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h. Předmětem prací je rekonstrukce a elektrizace téměř desetikilometrové dvoukolejné části tratě z Brna-Horních Heršpic (mimo) do Střelic. Renovací prošel nejen mezistaniční úsek, ale také samotná stanice Střelice. Stavbaři zde vybudovali nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, která spojuje podchod. Bezbariérový přístup zajišťují výtahy.
„Nástupní hranou ve výšce 550 milimetrů a bezbariérovým přístupem disponují rovněž modernizovaná nástupiště na stávajících zastávkách Troubsko a Střelice dolní, cestující v nich využijí nové přístřešky. Stejné parametry mají i nové ostrovní nástupiště v Brně-Starém Lískovci a obě vnější nástupiště v Ostopovicích. Ta se otevřou pro veřejnost od nového jízdního řádu, který začne platit 12. prosince,“ popisuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.
Kromě dokončení instalace trakčního vedení, které je již pod napětím, byla dokončena aktivace nového zabezpečovacího zařízení. To platí i o čtyřech železničních přejezdech, které získaly nejvyšší možné zabezpečení, tedy světelnou signalizaci a závory. Obyvatelé Střelic už mohou využívat také novou konstrukci lávky přes železniční stanici. Zde už pokračují jen dokončovací práce na objízdných kolejích, které by měly být hotové v závěru října.
„Za 80 dní výluky jsme stihli dokončit všechny výhybky ve stanici Střelice, kompletní rekonstrukci navazující části traťové koleje na Moravské Bránice a železniční spodek a svršek obou kolejí ve směru na Zastávku u Brna. Opravili jsme římsu a sanovali zeď mezi kolejemi na Tetčice a Moravské Bránice. Přestože termíny byly napjaté, stihlo se vše dokončit v požadované kvalitě tak, aby 20. září mohla podle plánu skončit výluka a obnovil se provoz mezi Brnem a Zastávkou u Brna,“ uvedl za zhotovitele Ondřej Zedník, projektový manažer společnosti Skanska, a. s.
Zhotovitelem stavby s názvem Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa je sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic Praha. Celkové investiční náklady akce dosahují 2,9 miliardy korun. Spolufinancování stavby se plánuje z Národního plánu obnovy (Recovery and Resilience Facility – RRF), další zdroje poskytuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Na jaře příštího roku by měla začít realizace navazujícího projektu, zdvoukolejnění a elektrizace tratě do Zastávky u Brna. Správa železnic aktuálně hledá dodavatele stavby, probíhají také výkupy pozemků a další přípravné práce. Stanice Tetčice a Zastávka u Brna i zastávky Omice a Rosice u Brna projdou do konce roku 2023 rekonstrukcí, díky které získají moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Maximální rychlost vlaků bude 120 km/h. Součástí prací bude také modernizace zabezpečovacího zařízení, provoz vlaků se poté bude řídit z Brna.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva