Předmětem projektu je kompletní přestavba dvou železničních mostů přes Šámalovu ulici v Brně-Židenicích. Na frekventovaném traťovém úseku mezi hlavním a židenickým nádražím se dnes nachází dvoukolejný cihlový klenbový most, vlaky na tzv. Posvitavské vlečce pak využívají dočasné mostní provizorium. Oba mosty jsou v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu a současně již nevyhovují požadavkům jak z hlediska šířkového uspořádání, tak i podjezdné výšky pod mostem. Silniční doprava včetně autobusů MHD je zde proto vedena pouze v jednom pruhu.
Rozpětí zrekonstruovaných mostů bude respektovat budoucí šířkové uspořádání místní komunikace pod nimi, její součástí budou kromě dvou jízdních pruhů rovněž dvojice cyklopruhů a chodníků. Zároveň se dosáhne minimální podjezdné výšky pod mosty 3,9 metru.
Obě stávající mostní konstrukce nahradí železobetonové deskové mosty s tuhou výztuží – tzv. zabetonovanými nosníky. Práce se budou týkat také spodní stavby, která bude kvůli výskytu neúnosných zemin založena na velkoprůměrových pilotách. Navržené technické řešení bude respektovat případné budoucí rozšíření osové vzdálenosti kolejí hlavní trati o přibližně 0,75 metru, a to v návaznosti na připravovanou rekonstrukci nádraží Brno-Židenice.
Projekt počítá se souběžnou investicí města Brna, která zahrnuje komplexní obnovu komunikace pod mostem. Ta bude během stavby uzavřena pouze pro motorová vozidla. Průchod pro pěší a cyklisty bude zajištěn.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva