Celkové investiční náklady dosáhnou částky 183,2 milionu korun, stavební práce realizuje společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. V příštím měsíci zahájí Správa železnic na území Blanska ještě jednu investiční akci, a to rekonstrukci mostu nedaleko zastávky Dolní Lhota.
Výstavba mimoúrovňového křížení v těsné blízkosti zastávky Blansko město přinese zvýšení bezpečnosti železniční i silniční dopravy. Kromě vybudování přemostění, které je investicí města Blanska, dojde také k přestavbě stávajícího podchodu pod tratí. Tubus nového podchodu bude mít šířku 4 metry a výšku 2,6 metru. Jeho konstrukci bude tvořit monolitický železobetonový rám, celková délka je navržena s ohledem na výhledovou polohu třetí koleje.
Současně dojde k odstranění objektu čekárny. V blízkosti podchodu, pod jednou konstrukcí zastřešení, se vybudují toalety a nový technologický domek. Zrušením přejezdu se změní celé okolí železniční zastávky Blansko město. Součástí stavby je úprava přístupů na stávající nástupiště a jejich konců tak, aby byl na ně zajištěn bezbariérový přístup z komunikací pro pěší. Vlastní nástupiště nebudou touto stavbou dotčena.
Po většinu doby výstavby bude silniční provoz v blízkosti zastávky převeden do jednoho pruhu podél chodníku u nástupišť a bude obousměrný, zajištěný světelnou signalizací provázanou s přejezdovým zabezpečovacím zařízením z provizorního domku PZZ se stávajícími výstražníky přenesenými do nové polohy.
V březnu by měla na území města Blanska začít další stavební akce, a to rekonstrukce železničního mostu přes mlýnský náhon nedaleko zastávky Dolní Lhota. Předmětem projektu je kromě přestavby dvoukolejného přemostění také směrová a výšková úprava kolejí v délce přibližně 250 metrů. Stávající ocelovou konstrukci z roku 1931 s dřevěnými mostnicemi nahradí nová nosná konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky a průběžným štěrkovým ložem.
Po dokončení stavby s celkovými náklady ve výši 45,5 milionu korun se rychlost moderních vlakových souprav zvýší až na 140 km/h; pojedou tedy stejně rychle jako v navazujících úsecích. Dokončení akce se plánuje v závěru letošního roku, kdy se na trať mezi Brnem a Českou Třebovou vrátí i vlaky, které v současnosti jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva