Stavba tak navazuje na předešlou investici z roku 2018, kdy došlo k sesuvu na této trati, který si vynutil zastavení provozu na více než tři měsíce. V současné době je v tomto úseku zavedena pomalá jízda. Po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.
„Chceme předejít opakování události z dubna 2018, kdy došlo k sesuvu trati. Proto jsme se rozhodli pro toto stavební řešení, které akcentuje stav zemin tvořících těleso náspu a opakované poruchy geometrické polohy koleje s nutností zavedení pomalé jízdy ve druhé traťové koleji,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Sanace drážního tělesa má zajistit jeho trvalou stabilitu a bezpečnost provozu. Podle výsledků průzkumu a geologického monitoringu podloží a v přímé závislosti na klimatických podmínkách a míře zatížení trati by mohlo dojít k výraznějším potížím s náspem v řádu několika měsíců. Stávající stav může mít vliv na bezpečnost provozu a nelze jej řešit lokálními či dílčími technickými zásahy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva