Správa železnic hledá projektanta modernizace uzlu Česká Třebová

18.03.2021 20:29 | Zprávy

Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace pro vydání stavebního povolení pro modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Předpokládaná hodnota zakázky činí 274,8 milionu korun.

Správa železnic hledá projektanta modernizace uzlu Česká Třebová
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Vlastní zahájení rozsáhlé přestavby celého uzlu, který plní důležitou roli jak v osobní, tak i v nákladní železniční dopravě, se předpokládá v závěru roku 2023. Práce potrvají 68 měsíců.

Železniční uzel Česká Třebová prošel poslední zásadní rekonstrukcí v 50. letech minulého století během elektrizace celého hlavního tahu z Prahy na východ republiky. Vlaky dnes projíždějí osobním nádražím i po nákladních kolejích maximálně 60 km/h. Díky modernizaci se jejich rychlost zvýší na 80 km/h. Tím se podaří dosáhnout podstatného snížení doby průjezdu vlaků celým uzlem.

Dalším významným cílem této investiční akce je snížení negativních vlivů železniční dopravy, zvýšení bezpečnosti provozu a také komfortu cestujících. Ti získají bezbariérový přístup na nástupiště, která díky normové výšce 550 milimetrů nad kolejí umožní pohodlný nástup do vlaků.

Přestavbou projde nejen celé osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry pro potřeby nákladní dopravy. Stejně tak se modernizují i navazující úseky do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací na těchto úsecích bude mimo jiné i rekonstrukce mostních objektů zajišťujících mimoúrovňové křížení kolejí z nákladové části stanice s traťovými kolejemi a další finančně náročné stavební úpravy.

Zmodernizuje se více než 58 km kolejí, na kterých se upraví celkem 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo zrekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 km. Celá železniční stanice bude zapojena do dálkového ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby činí 10,4 miliardy korun. Půjde tak o vůbec největší ucelenou modernizaci železničního uzlu na síti Správy železnic. Práce budou rozděleny do více než dvou desítek na sebe navazujících stavebních etap tak, aby byl po celou dobu zajištěn plynulý a bezproblémový železniční provoz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…