Správa železnic loni doplnila závorami dalších 70 přejezdů

21.01.2022 12:39 | Tisková zpráva

V roce 2021 došlo k dalšímu výraznému zvýšení bezpečnosti na kříženích železničních tratí se silnicemi. Správa železnic na své síti zmodernizovala 186 přejezdů, na 108 z nich při tom došlo ke zvýšení úrovně jejich zabezpečení.

Správa železnic loni doplnila závorami dalších 70 přejezdů
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Trend zvyšování bezpečnosti je patrný i ze statistik mimořádných událostí. Při střetech na železničních přejezdech loni přišlo o život o 12 lidí méně než v předchozím roce.

„Statistiky na jedné straně ukazují, že se počet mimořádných událostí na přejezdech oproti roku 2020, kdy jich bylo nejméně od vzniku Správy železnic, nepatrně zvýšil na celkových 151. Na straně druhé ale při nich zemřelo téměř o třetinu méně lidí než v předešlém roce. Také počet zraněných osob klesl z 93 na 69,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodává: „Zmírnění následků nehod dokládá, že nastavený trend zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech má význam a také v následujících letech bude patřit k prioritám provozovatele drážní infrastruktury.“

Rok 2021 současně znamenal konec provozovaných přejezdů na silnicích 1. třídy, které dosud byly chráněny jen výstražnými kříži. Poslední takový prošel rekonstrukcí spojenou se zvýšením stupně zabezpečení na trati z Čáslavi do Třemošnice.

Počet přejezdů nově vybavených zabezpečovacím zařízením se závorami se loni Správě železnic podařilo v porovnání s předchozím rokem bezmála zdvojnásobit. V případě 28 přejezdů šlo přitom o křížení železnice s pozemní komunikací zabezpečená původně výstražnými kříži. Takových ubylo v rámci loňských stavebních akcí šest desítek.

Celkem 38 přejezdů na síti Správy železnic bylo pro vyšší bezpečnost osazeno světelnou a zvukovou signalizací. Řada dalších prošla významnou obnovou technologické, případně stavební části. Na jejich modernizaci Správa železnic celkem vynaložila více než 1,9 miliardy korun. O rok dříve činily náklady přibližně 1,5 miliardy korun a zrekonstruovalo se 155 úrovňových křížení.

Původní záměr dokončit v roce 2021 modernizaci plných dvou stovek železničních přejezdů byl nepříznivě ovlivněn mimo jiné povolováním uzavírek silničních komunikací i celkovou situací na stavebním trhu. Na dokončení rozpracovaných akcí tak dojde v průběhu letošního roku, stejně jako na realizaci dalších projektů ke zvyšování úrovně zabezpečení železničních přejezdů. Objem dostupných financí, a tedy i předpokládaný celkový počet modernizovaných úrovňových křížení pro rok 2022, se však bude odvíjet od rozpočtu Správy železnic závislého na podobě schváleného státního rozpočtu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení