Proto připravila strategii začlenění procesu BIM (informační modelování staveb), která specifikuje organizační pojetí v rámci podniku a představuje konkrétní záměry společně s plánovaným způsobem řešení implementace.
Legislativně se předpokládá povinnost zadávání stavebních projektů v nadlimitním režimu (dle zákona o zadávání veřejných zakázek) pomocí procesu BIM pro veřejné zadavatele od poloviny roku 2023.
Konkrétní cíle v implementaci procesu BIM pro letošní rok jsou:
-
tvorba a doplnění interní legislativy,
-
aktualizace vzorové zadávací dokumentace,
-
výběr společného datového prostředí,
-
doplnění sektorového datového standardu o podnikové potřeby,
-
zahájení prací na sestavení knihovny prvků,
-
průběžné provádění pilotních projektů,
-
nastavení procesu vzdělávání,
-
propagace výsledků a postupu implementace,
-
zajištění adekvátního IT vybavení.
V režimu BIM se na Správě železnic aktuálně realizuje zhruba desítka stavebních akcí, které jsou jak ve stádiu přípravy, tak samotné realizace. Mezi zajímavé pilotní projekty patří modernizace a dostavba železniční stanice Praha Masarykovo nádraží či projektová příprava vysokorychlostní trati Praha – Drážďany, včetně přeshraničního úseku připravovaného v kooperaci s německými kolegy z Deutsche Bahn. Celkově se letos nově zadá minimálně desítka nových projektů v režimu BIM, souhrnně v předpokládaných celkových investičních nákladech (náklady za přípravu stavby i její realizaci) okolo 20 mld. Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva