Správa železnic vybrala zhotovitele na modernizaci trati mezi Čelákovicemi a Mstěticemi

01.04.2022 12:39 | Tisková zpráva

V závěru letošního roku začne modernizace posledního úseku jedné z nejvytíženějších příměstských tratí z Prahy do Lysé nad Labem, konkrétně mezi stanicemi Čelákovice a Mstětice.

Správa železnic vybrala zhotovitele na modernizaci trati mezi Čelákovicemi a Mstěticemi
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem, kterým je sdružení firem EUROVIA CS, a.s., Subterra a.s., GJW Praha, spol. s r.o. a Elektrizace železnic a.s. Vysoutěžená cena je 2,172 miliardy Kč bez DPH. Od letošního listopadu budou probíhat přípravné práce, hlavní stavební práce se rozeběhnou v roce 2023.

Součástí stavby budou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h, respektive na 160 km/h pro vozy s naklápěcí technologií. První v délce 1,9 kilometru napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice.

Na zbývajících částech uvedeného úseku se provede kompletní rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve stanici Mstětice se postaví nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 220 metrů a šířce 6,1 metru, nástupní hrana bude 550 mm nad kolejí. Přístup cestujících k vlakům bude zajištěn z obou stran novým bezbariérovým podchodem pod celým kolejištěm. V rámci stavby se zruší dva železniční přejezdy a postaví nové přeložky silnic. V celém řešeném úseku bude instalováno nové traťové zabezpečovací zařízení.

Provoz ve stanici Mstětice se po dokončení realizace projektu bude řídit z CDP Praha. Bude zde rovněž instalováno rozhlasové a informační zařízení s možností dálkového ovládání ze stanice Čelákovice a budoucího zapojení do dispečerského pracoviště v Praze. Vzhledem k nutnosti zachovat maximální možnou kapacitu dopravní cesty dojde po dobu zhruba jednoho roku v mezistaničním úseku ke zřízení provizorní odbočky Záluží.

Práce na téměř 30 kilometrů dlouhém úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem započaly v roce 2017. Hotovo bude v polovině roku 2025 s tím, že více než dvě třetiny úseku budou dokončeny v roce letošním. Po dokončení celého ramene dojde ke zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 160 km/h a redukci jízdní doby pro dálkovou dopravu až o pět minut. Významným přínosem pro cestující bude zřízení nové zastávky Rajská zahrada s přímou přestupní vazbou na MHD. Ta má sloužit cestujícím od jara roku 2023. Modernizace ramene byla rozdělena do čtyř projektů, celkové investiční náklady se vyšplhají na zhruba 10,7 miliardy korun a budou se na nich podílet fondy EU.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

16:08 Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

Vláda schválila nařízení, kterým stanovila vymezená území Ministerstva obrany, ve kterých stavby pro…