Železniční uzel Praha (ŽUP) se z evropského pohledu nachází na hlavní síti TEN-T jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu. Zároveň jím procházejí tři tranzitní železniční koridory a tři mezinárodní koridory nákladní dopravy. Vzhledem k rozvoji požadavků na růst rozsahu osobní i nákladní dopravy je již nyní zřejmé, že ve stávající konfiguraci bude i po dokončení probíhajících staveb vykazovat nedostatečnou kapacitu.
Do metropolitního železničního uzlu navíc zaústí plánované vysokorychlostní tratě, v tuzemských podmínkách označované jako Rychlá spojení (RS). Vedení Prahy současně počítá s větším využitím stávajících ryze nákladních průtahů zavedením dalších městských železničních linek. To vše jsou problémy, jejichž řešením se bude zabývat Studie proveditelnosti ŽUP včetně RS. Cílem je zajištění přípravy řešení výše zmiňovaných limitů uzlu v těsné koordinaci s přípravou Rychlých spojení.
Vedoucím účastníkem na straně vybraného uchazeče je společnost Mott MacDonald CZ. Veřejná zakázka byla soutěžena v otevřeném řízení metodou BVA/BVP, kde vedle nabídkové ceny rozhodovala i další kritéria – odborná úroveň, identifikace a řízení rizik, přidaná hodnota a schopnost vedoucího týmu přispět k naplnění předem definovaných projektových cílů zadavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva