Správa železnic vyhlásila další veřejnou zakázku na dodavatele DÚR pro novou síť vysokorychlostních tratí (VRT). Úsek VRT Podřipsko je součástí trati Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, která zajistí napojení českých železnic na evropskou vysokorychlostní infrastrukturu. Projektanti připraví detailní technická řešení trati nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Součástí dokumentace bude také organizace výstavby tohoto bezmála 60kilometrového úseku. Veřejná zakázka rovněž počítá s přípravou podkladů pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) a také se zpracováním digitálního modelu ve standardu BIM.
Dokumentace pro územní rozhodnutí identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro výstavbu VRT. Správa železnic předpokládá ukončení územního řízení pro tento úsek v roce 2023. První soupravy by na trať měly vyjet kolem roku 2030.
VRT Podřipsko je projektována na rychlost až 320 km/h, sloužit bude pouze osobní dopravě. Na trati vznikne terminál vysokorychlostní železnice u Roudnice nad Labem, na jehož podobu a provedení vyhlásila Správa železnic architektonickou soutěž. V souladu s koncepcí VRT v České republice jsou na tomto úseku plánovány dva sjezdy na stávající železniční síť. Pro zvýšení dostupnosti rychlé dopravy jsou navrženy u Lovosic a Litoměřic. VRT Podřipsko zkrátí od spuštění svého provozu cestu z Prahy do Ústí nad Labem o téměř půl hodiny. Kvalitnější dopravní spojení ale nabídne především obyvatelům jihovýchodní části Ústeckého a přilehlých oblastí Středočeského kraje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva