Dochází rovněž k navýšení prostředků na zajišťování provozuschopnosti tratí. Původně alokovaná částka 14,385 miliardy korun se navýší o dalších 650 milionů, přesáhne tedy 15 miliard korun.
V oblasti investic jde o provedení úprav původních limitů, které umožní plynulé financování již probíhajících akcí podle platných časových a finančních harmonogramů výstavby. Jedná se zejména o klíčové modernizační stavby na 1. železničním koridoru: Velim – Poříčany, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, uzel Pardubice s úsekem Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová nebo úsek Brno – Adamov – Blansko. Dále jde o dokončovanou stavbu Soběslav – Doubí a další realizované modernizační akce, například Mstětice – Praha-Vysočany nebo rekonstrukci železniční stanice Vsetín.
Zároveň se navýšení zdrojů využije na bezproblémové pokračování realizace probíhajících staveb hrazených z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie (RRF). Několik akcí s vazbou na tento finanční nástroj bude rovněž nově zahájeno.
Část z nově přidělených peněz na provozuschopnost půjde na odstraňování následků neočekávaných událostí. Téměř 50 milionů korun se použije na opravu havarijního stavu zabezpečovacího zařízení ve stanici Otrokovice, který způsobila mimořádná událost z letošního 7. června. Částka ve výši 42 milionů je určena na odstranění sesuvu a sanaci skal v úseku Karlštejn – Zadní Třebaň, dalších 40 milionů půjde na dokončení sanace traťového tělesa po nepříznivých meteorologických jevech v úseku Strakonice – Katovice. Na řešení následků dvou mimořádných událostí ve stanici Bohumín je určeno 26 milionů korun.
Navýšená částka se použije také na dofinancování opravných a údržbových akcí na celé síti Správy železnic. Jde především o práce, které budou probíhat ve druhé polovině letošního roku. Celkem 50 milionů korun vynaloží Správa železnic na financování opravy traťového úseku mezi Roztoky u Křivoklátu a Rakovníkem. Dalších 47 milionů půjde na opravu úseku z Liběšic do Úštěku na Litoměřicku. Tato akce přinese benefity mimo jiné v podobě odstranění rychlostních omezení. Zmínit lze také opravu stožárů trakčního vedení ve stanici Velim, která si vyžádá 35 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva