Správa železniční dopravní cesty: Drážní hasiči budou pokračovat v obnově techniky, zaměří se i na požární stanice

07.02.2019 22:11 | Zprávy

Hasičská záchranná služba Správy železniční dopravní cesty (HZS SŽDC) bude letos pokračovat v investicích, které budou zaměřeny na mobilní požární techniku. Současně zlepší zázemí svých zaměstnanců ve čtyřech jednotkách požární ochrany, v několika regionech dojde k výstavbě zcela nových hasičských stanic.

Správa železniční dopravní cesty: Drážní hasiči budou pokračovat v obnově techniky, zaměří se i na požární stanice
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Drážní hasiči zasahovali vloni u rekordního počtu 7 391 případů. Nejčastějšími událostmi jsou dlouhodobě opravy a údržba železniční dopravní cesty, při kterých využívají speciální techniku. Její obnova byla součástí velkých investic SŽDC, které vloni dosáhly téměř 300 milionů korun. V letošním roce připravuje HZS druhou etapu zaměřenou na pořízení nové mobilní požární techniky za desítky milionů korun. Půjde například o speciální vozidlo na převoz těžké pásové vyprošťovací techniky za 18 milionů korun.

Zlepší se i zázemí hasičů v regionech. Již 15. ledna došlo k předání staveniště u Jednotky požární ochrany České Budějovice, kde se nejprve zbourá původní budova a začne výstavba nových objektů odpovídajících všem standardům a potřebám drážních hasičů. Na jaro se pak plánuje zahájení rekonstrukce hasičské stanice v Ostravě, která bude spojená s výstavbou nových garáží.

V letošním roce také začne příprava výstavby zcela nových budov v Nymburce a Chebu, současně se pracuje na projektové dokumentaci na výstavbu moderních požárních stanic v Přerově a Ústí nad Labem.

Jedním z velkých cílů je vybudování řídicího operačního centra v rámci celé SŽDC. Tento záměr je v souladu se strategií státní organizace a se schválenou interní koncepcí HZS, která se bude aktivně podílet na přípravě tohoto centrálního pracoviště. Pro udržení a motivaci kvalitních zaměstnanců pak HZS SŽDC plánuje vytvořit interní vzdělávací systém. Pro jeho absolventy bude znamenat prohloubení specializace a s tím související finanční ohodnocení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…