Tratě v obou uvedených úsecích byly postaveny v letech 1938–1953, v 60. a 70. letech byly elektrifikovány a vybaveny dosavadním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Poslední souvislá rekonstrukce železničního svršku byla provedena v roce 1977.
„Výsledek rekonstrukce kolejí na brněnských tratích potěší zejména cestující. Jízda vlakem v úsecích Maloměřice – Královo Pole a Královo Pole – Kuřim je nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější,“ shrnul přínosy obou staveb generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí prací byla také rekonstrukce nástupišť, mostů a propustků, tunelů, trakčního vedení, traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a napájení.
Stavby jsou v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T. Výsledkem těchto projektů je především zvýšení stávající rychlosti a dopravní dostupnosti.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole činily 947 808 524 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 559 854 809 Kč. Zhotovitelem stavby bylo sdružení společností OHL ŽS, Subterra a FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva