Správa železniční dopravní cesty: Na tratích v Brně a okolí se jezdí rychleji a pohodlněji

28.04.2016 20:36 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v traťových úsecích Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole a Brno-Královo Pole – Kuřim. Hlavním přínosem obou staveb je zvýšení traťové rychlosti, bezpečnosti a také komfortu cestování.

Správa železniční dopravní cesty: Na tratích v Brně a okolí se jezdí rychleji a pohodlněji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Tratě v obou uvedených úsecích byly postaveny v letech 1938–1953, v 60. a 70. letech byly elektrifikovány a vybaveny dosavadním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Poslední souvislá rekonstrukce železničního svršku byla provedena v roce 1977.

„Výsledek rekonstrukce kolejí na brněnských tratích potěší zejména cestující. Jízda vlakem v úsecích Maloměřice – Královo Pole a Královo Pole – Kuřim je nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější,“ shrnul přínosy obou staveb generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí prací byla také rekonstrukce nástupišť, mostů a propustků, tunelů, trakčního vedení, traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a napájení.

Stavby jsou v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T. Výsledkem těchto projektů je především zvýšení stávající rychlosti a dopravní dostupnosti.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole činily 947 808 524 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 559 854 809 Kč. Zhotovitelem stavby bylo sdružení společností OHL ŽS, Subterra a FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Královo Pole – Kuřim činily 620 038 917 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 480 338 750 Kč. Zhotovitelem stavby bylo sdružení společností Subterra a OHL ŽS.

Investorem obou staveb byla Správa železniční dopravní cesty. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitelé

OHL ŽS, a.s.

S u b t e r r a  a.s.
FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.

Termín zahájení

5/2015

Termín dokončení

2/2016

Celkové náklady stavby

947 808 524 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

559 854 809 Kč

 

Název stavby

Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Královo Pole – Kuřim

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitelé

S u b t e r r a  a.s.
OHL ŽS, a.s.

Termín zahájení

4/2015

Termín dokončení

11/2015

Celkové náklady stavby

620 038 917 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

480 338 750 Kč

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo kultury: Mobilní Archa I. je připravena k cestě na Ukrajinu

16:13 Ministerstvo kultury: Mobilní Archa I. je připravena k cestě na Ukrajinu

Předáním Archy I. Ukrajině je završen první milník projektu Archa. Vznikl před více než rokem ve spo…