Správa železniční dopravní cesty: Na železničním mostě přes Hracholuskou přehradu se vyměňuje druhý oblouk

05.02.2019 9:15 | Zprávy

Rekonstrukce mostu přes vodní nádrž Hracholusky na trati Pňovany – Bezdružice pokračuje výměnou druhého oblouku. Naváže na již usazený první oblouk, jehož otočení proběhlo v první polovině listopadu loňského roku. Termín ukončení výluky a zprovoznění celé trati je stanoven na 30. dubna. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty.

Správa železniční dopravní cesty: Na železničním mostě přes Hracholuskou přehradu se vyměňuje druhý oblouk
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Na výměnu starého mostu za nový se používá unikátní technologie, která si zde odbývá českou premiéru. Zhotovitelé stavby SMP CZ a MCE Slaný zvolili způsob postupného otočení obou sepnutých konstrukcí o 180°. Nová nosná konstrukce o hmotnosti 181 t jednoho pole se kompletně smontuje na montážní plošině a potom se pomocí speciálního rámu na teflonech v obrácené poloze břichem vzhůru vysune nad budoucí místo trvalého osazení. Vysokopevnostními tyčemi se stará i nová konstrukce spojí mostovkami k sobě a pomocí malých lisů pak dojde k postupnému otočení obou sepnutých konstrukcí o 180° do polohy nová dole, stará nahoře. Obě konstrukce se poté od sebe rozepnou a stará se vysune na předpolí.

V současné době je zcela dokončeno například zesílení spodní stavby a krajních kleneb cementovými tlakovými injektážemi, opravené jsou také spodní partie obou kamenných pilířů.

Součástí stavby je jako investice Plzeňského kraje lávka pro pěší, která bude umístěna na straně nového mostu. Podlaha lávky bude z ocelových roštů, které nevyžadují žádnou zimní údržbu, zábradlí bude ze síťoviny s lankem napnutým do ocelových rámů. Na obou březích na lávku navazuje síť místních stezek pro pěší a cyklotras.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR zveřejnily „Strategii rozvoje podniku v letech 2025 až 2029“

22:03 Lesy ČR zveřejnily „Strategii rozvoje podniku v letech 2025 až 2029“

Reakce na klimatickou změnu je klíčovým tématem pětileté strategie, schválené Dozorčí radou Lesů ČR …