Správa železniční dopravní cesty: Ražba tunelu Mezno odstartovala

11.09.2019 17:12 | Zprávy

Modernizace trati Sudoměřice – Votice na 4. tranzitním koridoru zdárně pokračuje. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila ražbu delšího ze dvou budovaných tunelů – Mezno. Jeho výstavba přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků jedoucích z hlavního města na jih Čech.

Správa železniční dopravní cesty: Ražba tunelu Mezno odstartovala
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší než tunel Deboreč (660 metrů), jehož realizace začala v prosinci loňského roku, a kde se dosud prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

„Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022,“ popsal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu.
Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice včetně Sudoměřického tunelu, který byl prvním na železnici v jižních Čechách.

Celkové investiční náklady stavby s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí 6 321 033 524 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může činit až 3 758 091 942 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Green Deal

Fakt máte za to, že je Green Deal sám o sobě správná věc? V čem přesně bude dobrý, když bude Evropa jediná, kdo bude pravidla respektovat? A nemyslíte, že se zlatá střední cesta měla hledat už dávno, a že ji měl hledat Babiš, než ho podepsal? Lze teď od něj nějak odstoupit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MZV: Ministerstvo zavádí jednotnou nouzovou linku pro celý svět

7:33 MZV: Ministerstvo zavádí jednotnou nouzovou linku pro celý svět

Od 3. února 2025 rozšiřuje Ministerstvo zahraničních věcí nouzovou linku Konzulárního operačního a i…