Správa železniční dopravní cesty: Trasy pilotních úseků vysokorychlostní trati již vyměřují geodeti

29.08.2019 12:20 | Zprávy

Příprava pilotních úseků vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou, Brnem a Ostravou postoupila o další významný krok kupředu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvy na provedení geodetických zaměření úseků Prosenice – Ostrava-Svinov (VRT MORAVSKÁ BRÁNA) a Modřice – Šakvice (VRT JIŽNÍ MORAVA). Ty se týkají zpracování geodetických podkladů pro 70, respektive 30 kilometrů trati.

Správa železniční dopravní cesty: Trasy pilotních úseků vysokorychlostní trati již vyměřují geodeti
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Ihned po podpisu smluv vyrazili do terénu geodeti, kteří se pohybují jednak na současných tratích, jednak na trase budoucích nových mezi Přerovem a Ostravou, respektive mezi Brnem a Vranovicemi. Terénní práce budou probíhat v průběhu podzimních měsíců, do konce letošního roku získá SŽDC podrobné mapování v celé délce jihomoravského úseku.

„Zpracování geodetického zaměření v předstihu před zadáním dokumentací pro vydání rozhodnutí o umístění stavby je jedním z kroků, který nám umožní zkrátit dobu přípravy pilotních úseků VRT až o pět let oproti standardním postupům,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Obdobným způsobem SŽDC postupuje i u zbývajícího pilotního úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT POLABÍ) a části spojení Drážďany – Praha, kde aktuálně probíhá výběrové řízení.

Realizace pilotních úseků VRT bude mít významný přínos pro zvýšení kapacity na současných velmi vytížených tratích, což platí zejména pro úsek druhého železničního koridoru z Přerova do Ostravy. Současně dojde také ke zrychlení vlaků, protože odpadne předjíždění spojů různých kategorií nebo umělé prodlužování jízdních dob vlivem vysokého obsazení trati. První pilotní úsek VRT by se měl začít stavět v roce 2025.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

22:03 Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

Aktuální výsledky národního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 2. a 3. kv…