Ihned po podpisu smluv vyrazili do terénu geodeti, kteří se pohybují jednak na současných tratích, jednak na trase budoucích nových mezi Přerovem a Ostravou, respektive mezi Brnem a Vranovicemi. Terénní práce budou probíhat v průběhu podzimních měsíců, do konce letošního roku získá SŽDC podrobné mapování v celé délce jihomoravského úseku.
„Zpracování geodetického zaměření v předstihu před zadáním dokumentací pro vydání rozhodnutí o umístění stavby je jedním z kroků, který nám umožní zkrátit dobu přípravy pilotních úseků VRT až o pět let oproti standardním postupům,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Obdobným způsobem SŽDC postupuje i u zbývajícího pilotního úseku Praha-Běchovice – Poříčany (VRT POLABÍ) a části spojení Drážďany – Praha, kde aktuálně probíhá výběrové řízení.
Realizace pilotních úseků VRT bude mít významný přínos pro zvýšení kapacity na současných velmi vytížených tratích, což platí zejména pro úsek druhého železničního koridoru z Přerova do Ostravy. Současně dojde také ke zrychlení vlaků, protože odpadne předjíždění spojů různých kategorií nebo umělé prodlužování jízdních dob vlivem vysokého obsazení trati. První pilotní úsek VRT by se měl začít stavět v roce 2025.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva