Právě v roli Elektry debutovala Susan Bullock v Metropolitní opeře v New Yorku před šesti lety a sklidila za ní ovace publika a nadšení hudební kritiky. Nyní se představí pětkrát v červnu v Praze v nové inscenaci v koprodukci se San Francisco Opera a Badisches Staatstheater Karlsruhe.
Po Straussově Salome pokračuje Státní opera v dramaturgii pro náročného diváka s mezinárodním sólistickým obsazením. Kromě Susan Bullock se v Elektře představí neméně vyhledávaná Rosalind Plowright coby Klytaimnestra, role Chysothemis se zhostí německá sopranistka Anna Gabler, Aigisthem bude Richard Berkeley-Steele a Orestem Károly Szemerédy.
Stejně jako v případě Salome objevil skladatel archetypální starověký námět pro svou novou operu na progresivní berlínské scéně divadelníka Maxe Reinharda v první dekádě 20. století, kdy západní Evropou rezonoval zájem o psychoanalýzu a Richard Strauss měl ambici nabídnout nový kompoziční styl. Zájem uvést dílo v Praze způsobil nakonec i svár mezi dvěma operními scénami, kdy proti dřívějším zvyklostem uvedlo německou Elektru jako první Národní divadlo, a až poté Nové německé divadlo pohostinsky, a to drážďanskou inscenací. Richard Strauss patří také mezi několik málo skladatelů, kteří osobně dirigovali svá díla jak v Národním divadle, tak v Novém německém divadle, dnešní Státní opeře.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva