Středočeský kraj a hlavní město Praha deklarují spolupráci při dostavbě Pražského okruhu

26.07.2022 7:34 | Tisková zpráva

Výstavba severní části pražského silničního okruhu se o krok přiblížila.

Středočeský kraj a hlavní město Praha deklarují spolupráci při dostavbě Pražského okruhu
Foto: Středočeský kraj
Popisek: Středočeský kraj - logo

Zástupci Středočeského kraje, hlavního města Prahy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si potvrdili naplánované trasování okruhu v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) na vlastních územích a zájem úzce spolupracovat nejen mezi sebou, ale i se starosty dotčených středočeských obcí.  Koordinačního jednání se zúčastnili náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování Jiří Snížek, radní pro oblast silniční dopravy Karel Bendl, pražský primátor Zdeněk Hřib, jeho náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr a dále zástupci ŘSD a firmy Pragoprojekt.

Na jednání se řešila dostavba úseků 518, 519 a 520, tedy spojnic Ruzyně, Suchdola, Březiněvsi a Satalic. „Dopravní zatížení Prahy i Středočeského kraje neustále roste a dostavba severní části okruhu je pro oba regiony klíčová. Praha zprostředkovala koncept dopravní zátěže, my naopak zajišťujeme stabilní trasu v ZÚR na svém území. Stavbu jako takovou zajišťuje ŘSD,“ vysvětluje náměstek Jiří Snížek a pokračuje: „Kromě potvrzení stabilizované trasy jsme si potvrdili vůli o dobudování okruhu ze strany dvou samosprávných celků.“

Pražský primátor Zdeněk Hřib doplňuje, že Praha vítá velmi úzkou spolupráci všech zainteresovaných stran při koordinaci významné stavby. „Je nutné připomenout, že okruh nemá sloužit jen k tomu, aby se lidé z ostatních regionů dostali snadněji do Prahy, ale aby se ulevilo dopravě v Praze tím, že bude odvedena tranzitní doprava z části metropole,“ vysvětluje primátor Zdeněk Hřib. Součástí výstavby okruhu by měly být i propojky mezi okruhem a širším centrem města. „Budeme zadávat studii, která by měla určit, kudy propojky v severovýchodní části města vést,“ doplňuje Adam Scheinherr.

Pražský okruh je tedy klíčovou stavbou, která usnadní dopravu ve dvou územně samosprávných celcích a mnoha středočeským obcím odlehčí, stejně jako v případě Prahy, od tranzitní dopravy. „V zásadě lze také říct, že dokončený okruh, který zde bohužel chybí desítky let, dopomůže k nižší zátěži na středočeských silnicích II. a III. třídy, což se podepíše v jejich lepší správě a delší životnosti v případě rekonstruovaných úseků,“ zmiňuje radní Karel Bendl.

Praha a Středočeský kraj intenzívně spolupracují už delší dobu. Příkladem dobré koordinace je příprava objízdných tras při rekonstrukci Barrandovského mostu (otevření písnických sjezdů v jižní části okruhu) a při dalších stavbách na hranicích kraje a hlavního města. Termín, kdy řidiči poprvé vyjedou na nový úsek, zatím nepadl. Hotové jsou zatím západní a jižní části mezi Ruzyní a Modleticemi a úsek mezi Satalicemi a Běchovicemi. V přípravě je i úsek č. 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1, resp. Modleticemi.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…