Klíčovým termínem, co se týče mýta, je přitom letošní 8. březen. To by mělo dojít k otevření nabídek ze stávajícího tendru na mýtný systém. Pak by měla následovat jednání k dalšímu postupu.
„Většina krajů se zpoplatněním silnic I. třídy nesouhlasí. Máme důvodné obavy, že se nákladní doprava přesune na silnice II. a III. třídy, které jsou ve špatném stavu. Pro kraje by to představovalo zvýšení výdajů na jejich opravy a rekonstrukce, snížení bezpečnosti dopravy, větší hluk a prašnost ve městech a obcích,“ vysvětluje předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.
„Pokud se stávající soutěž dokončí, je naprosto nezbytné, aby stát vyhodnotil dopady na samosprávy. Ministr dopravy Dan Ťok na dnešním jednání přitom nevyloučil, že pokud by se mýtný systém na silnicích 1. třídy zavedl, mohlo by dojít ke kompenzacím krajům, městům a obcím,“ dodává výkonný ředitel Svazu měst a obcí ČR a starosta Velkého Oseku Pavel Drahovzal.
Eufemisticky řečeno nepříliš šťastný tendr na mýtný systém formulovala vláda Bohuslava Sobotky. Nezohlednila přitom připomínky krajů, měst a obcí. Danou věc v minulosti přitom odmítla jak Asociace krajů ČR, tak Svaz měst a obcí ČR – více zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva