Nová vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 „2018" – modelový rok 2018 – jsou z vnějšího pohledu podobná vozům současné nabídky. Na první pohled se liší vnějším barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení, však jde o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.
Tišší, výkonnější a „zelenější"
Ve stručnosti lze obecně konstatovat, že nová vozidla klíčové obchodní řady civilní produkce TATRA PHOENIX Euro 6 s označením „2018" jsou sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a více toho uvezou – mají vyšší užitečnou hmotnost.
Díky kompaktnějším rozměrům tzv. laboratoře za výfukem, systému čištění výfukových plynů pomocí DPF filtru, katalyzátoru a systému SCR, disponují vozidla nejen větším prostorem pro nástavbu, ale též vyšší užitečnou hmotností při zachování stávající celkové hmotnosti. Stejně důležitý je fakt, že vozy jsou vybaveny novými modely osvědčených motorů MX-11 a MX-13 s emisní specifikací Euro VIc, které jsou tišší, spořivější a „zelenější", a mají rovněž vyšší výkon.
Díky možnosti zástavby jedné z nejmodernějších automatizovaných převodových skříní Traxon v kombinaci s přídavnou/sestupnou převodovkou naší vlastní konstrukce a faktem, že 95 % produkce vozidel řady TATRA PHOENIX Euro 6 je v provedení bez redukcí v nábojích kol, se nová vozidla mohou pochlubit rovněž velmi důležitou výhodou nízkého koeficientu TCO. Náklady z vlastnictví vozidla TATRA PHOENIX Euro 6 „2018" jsou tedy na velmi příznivé a opět nižší úrovni.
Konstrukční novinky
TATRA PHOENIX, projekt kombinující vlastní podvozek TATRA tzv. „tatrovácké koncepce vozidla" s dodávanými komponenty prestižních zahraničních výrobců si velmi rychle našel své místo ve světě automobilové produkce. Jak dodavatelé, tak samotná automobilka vede neustálý vývoj daných konstrukčních skupin a částí vozidla. S výhodou tak můžeme i nyní využít obchodní smlouvy s holandským výrobcem a nabídnout svým zákazníkům absolutní špičková řešení v segmentu těžkých nákladních vozidel.
Mezi ně patří jednoznačně nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.
Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 min-1.
Maximální výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/19 k a stejně tak točivý moment byl navýšen o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.
Z hlediska vlastní konstrukce a výroby TATRA došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10x10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla systémem kotoučových brzd. Vedle standardně montované šestnáctistupňové manuálně ovládané převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení, opět s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění, vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se významně podíleli pracovníci naší společnosti TATRA TRUCKS a.s.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva