Test taxi a individuální smluvní přepravy: Z pohledu spotřebitelů vítězí digitální technologie

20.12.2016 9:00 | Zprávy

V souvislosti se stoupající popularitou digitálních technologií a vznikem nových platforem v sektoru taxislužby a smluvní přepravy otestovalo Spotřebitelské fórum ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů – Asociace různé formy individuální smluvní přepravy.

Test taxi a individuální smluvní přepravy: Z pohledu spotřebitelů vítězí digitální technologie
Foto: Spotřebitelské fórum
Popisek: Spotřebitelské fórum

„Z kvalitativního testu vyplývá, že moderní digitální technologie – například GPS měření trasy a navigace jízdy, elektronická fakturace, přesný odhad cen před jízdou a hodnocení řidičů uživateli – dokáží zaručit vyšší standard kvality a dobré ceny lépe než stávající regulatorní prostředí,“ popsal Kryštof Kruliš, předseda správní rady Spotřebitelského fóra. Z pohledu spotřebitele v Praze testující nejlépe hodnotili smluvní přepravu platformu UberPOP, v Brně to byla služba Liftago.*

Z hlediska kvality nebyly v rámci testu zjištěny zásadní nedostatky.** Řidiči většinou ochotně vyhověli požadavkům figurantů na změnu stanice autorádia, snížení či zvýšení teploty nebo na možnost dobití mobilního telefonu. Se závažným nedostatkem (odmítnutí vydání účtenky o dané jízdě) se testující setkali pouze v jednom případě, a to u licencovaného řidiče taxislužby objednaného z oficiálního stanoviště Fair place.

Nejlepší transparentnost odhadu cen podle nezávislého testu nabízí v Praze služba UberPOP (bezchybný odhad v opakovaném testu), uspěly i Taxify (v Praze) a Liftago (v Brně). Z hlediska ceny byl v testu v Praze nejvýhodnější UberPOP, v Brně vyšlo cestování nejlevněji s Taxi Impuls a platformou Liftago. Z hlediska rychlosti dojezdu do destinace byl na srovnávacích trasách v Praze nejlepší UberPOP a v Brně Liftago a Top 1 taxi.

Celá studie je ke stažení ZDE.

* Pro účely srovnání byla primárním kritériem rychlost přistavení vozu. U platforem, které umožňují výběr z různých cenových nabídek, např. Liftago v Praze, byl faktor ceny posuzován jen mezi nejblíže dostupnými vozy.
** V Praze jsme testovali UberPOP, Modrý Anděl, Hopin, Liftago, Taxify a levné AAA taxi nebo taxi z oficiálního stanoviště Fair place. V Brně jsme testovali služby Liftago, Top 1 TAXI, Taxi Impuls, City TAXI.

Spotřebitelské fórum, z.ú. je otevřená nezisková platforma pro komunikaci mezi občany, občanskými sdruženími, firmami a státem. Propojujeme spotřebitelské organizace a firmy působící na domácím trhu s cílem hájit zájmy českých spotřebitelů zejména v oblastech jako je maloobchod, sdílená ekonomika, e-commerce, realitní trh nebo finanční služby.

Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. (SOS – Asociace) je nestátní nezisková organizace založená za účelem pomáhat spotřebitelům a prosazovat jejich práva. Od roku 2009 bezplatně pomáháme spotřebitelům – začínali jsme v Jihomoravském kraji, odkud jsme však velmi záhy rozšířili svoji působnost i do dalších krajů a v současné době pomáháme spotřebitelům z celé České republiky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Schodek

Paní ministrině,tohle jste přece musela vědět dopředu,nejdříve přebytek a nyní znovu schodek,tohle přece nedělá zodpovědná vláda,hrajete s námi habaďůru a mnoho lidí už Vám nevěří a přibývají další,váš post bude mít na ministerstvu,jak tak předpokládám podle toho co se děje jepičí život,měla jste bý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

22:03 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili noví rekruti, náborové cíle rok od roku rostou

První listopadový den nastoupilo do kasáren Velitelství výcviku – Vojenské akademie ve Vyškově 260 n…