Trest za plýtvání v dopravním podniku nesmí padnout na cestující

14.08.2012 16:10 | Zprávy

Rada hlavního města dnes s konečnou platností schválila zrušení řady linek MHD. Má platit od září.

Trest za plýtvání v dopravním podniku nesmí padnout na cestující
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj číslo 22

Radní zvedli ruce pro omezení veřejné dopravy přesto, že odborný posudek ČVUT jej nedoporučil. Podle dopravních odborníků jsou úspory neprokazatelné a nepromyšlené škrty mohou lidi doslova vyhnat z tramvají a autobusů a způsobit, že budou raději jezdit auty. Nedávno přitom vyšlo najevo, že v pražském dopravním podniku se ve velkém plýtvalo penězi. Podle iniciativy Auto*Mat nesmí být za špatné hospodaření manažerů potrestáni cestující.

„Posudek ČVUT omezení veřejné dopravy důrazně nedoporučil. Nechápeme tedy, proč radní pro drastické změny zvedli ruku. Zároveň je podivné, že magistrát dokument před občany tají. Auto*Mat o posudek vysoké školy požádal, ale vedení města nám dokument nezpřístupnilo,“ říká dopravní odborník iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler.

„Radní obhajují rušení linek MHD potřebou šetřit. Je možné, že se tak pokoušejí řešit díry v rozpočtu dopravního podniku, které do něj vyvrtali bývalí manažeři nehospodárným řízením. Chyby manažerů a politiků nesmí padnout na hlavy běžných cestujících. Pokud peníze z jízdenek putovaly přes Britské Panenské ostrovy po celém světě, není to vina cestujících. Ať Praha potrestá kmotry, nikoli občany,“ dodává Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

„Systém metrolinek nemůže v Praze fungovat. Na rozdíl od německých měst nemáme dost prostoru pro vybudování dostatečně velkých přestupních terminálů ani k zajištění potřebné preference MHD v ulicích. Nový systém bude lidi nutit neustále přestupovat a linky budou pravidelně nabírat zpoždění. Řada atraktivních přímých spojení zcela zanikne a lidé zřejmě začnou více jezdit autem. Velký počet cestujících je již nyní nespokojen se změnami, které nutí rodiče s kočárky nebo starší osoby nesmyslně často přestupovat,“ obává se Vratislav Filler.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…