Turistický spolek Lipenska: Hornoplánský Pionýr už znovu na Lipně vozí pasažéry

23.03.2021 10:06 | Zprávy

Ode dneška hornoplánský přívoz Pionýr vozí pasažéry do Bližší Lhoty a zpět. Ceny jízdného zůstanou stejné, jízdní řád se změní jen v jednom detailu. Přívoz bude aktuálně jezdit každou hodinu. Pokud se Lipensko zaplní turisty, bude v létě provoz hustší.

Turistický spolek Lipenska: Hornoplánský Pionýr už znovu na Lipně vozí pasažéry
Foto: tslipenska.cz
Popisek: Turistický spolek Lipenska - logo

Tým zaměstnanců Města Horní Planá, který je provozovatelem přívozu, aktuálně ladí poslední detaily před náročnou sezónou, která letos pro Pionýr určitě skončí dříve než bylo zvykem.

„Budeme mít nové opláštění. Půjde o velkou opravu. Termín nyní nevíme, rozhodne firma, která zvítězí ve výběrovém řízení,“ vysvětluje Karel Kukačka, který letos na Lipně kroutí svou 25.sezónu.

Loňskou sezónu měl Pionýr standardní, ani enormně obsazené léto nemohlo dohnat koronakrizí poznamenané jaro a podzim, kdy Lipensko trpělo bez turistů. Rekordní byla sezóna v roce 2019, kdy byly kvůli teplé zimě prostoje minimální.

Pionýr se stěhoval na břeh kvůli zamrzlému Lipnu 11.ledna tohoto roku. Od té doby ho čtyřčlená skupina hornoplánských lodníků opravovala, aby byl před začátkem sezóny v pořádku.

„Elektroinstalace, opravy běžných záležitostí, jako je například hydraulické spouštění můstku, ovládání vrtule, hřídele, výměna ložisek a malé opravy motoru. Nic většího jsme dělat nemuseli,“ uvádí Kukačka.

Jízdní řád zůstává v této části sezóny stejný jako loni. S jednou výjimkou, první jízda nestartuje v 6.25, ale v 6.15. Dále bude přívoz vyrážet vždy po hodině. Nemění se ani jídzné.

Přívozy ve Frymburku a v Dolní Vltavici budou na vodě na začátku dubna respektive května. Podle provozovatelů se nezmění jízdní řády ani cena jízdného.
Frymburský přívoz Hraničář, kterou vlastní městys Frymburk má za sebou velice náročnou opravu. Tu letos čeká právě plánský Pionýr. Podle provozovatele přívozu Antonína Labaje se jednalo se o kompletní výměnu dnové obšívky, při které se měnilo asi 100 m2 železa. Výměnu za zhruba 1,5 milionu korun musí dělat odborná certifikovaná firma. O vše ostatní se postará provozovatel Antonín Labaj. „Momentálně nás brzdí počasí, potřebujeme teploty nad 10` abych mohl trup natřít speciálním ochranným nátěrem a absolvovat technickou kontrolu,“ uvádí  Labaj.

Ceny jsou ve Frymburku stejné jako loni - osoba – 20 korun, bicykl za  15 korun. Osobní automobil 80 korun.

Ceny se nezmění ani za svezení na přívozním plavidle Šumava, které vozí pasažéry na nejdelší, asi 1500 metrů dlouhé trase z Dolní Vltavice do Kyselova. Stejný bude i jízdní řád. „Přívozní plavidlo budeme spouštět na vodu koncem měsíce dubna, sezonu 2021 zahájíme 1. května, jako každý rok. Věříme, že sezóna pro nás bude stejně skvělá, jako tomu bylo loni,“ uvádí majitel přívozu René Wippern.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Lumír Aschenbrenner byl položen dotaz

Green Deal

Je nějaká šance, že to zelené šílenství skončí? Vždyť pokud budeme jediný, kdo mu podlehne, tak planetu to nezachrání a nás to žene jen do zkázy. Nebo myslíte, že nám lidem přinese něco dobrého? Co? Už takhle je naše ekonomika dost nekonkurence schopná – to je jen samé omezení, nařízení a byrokracie...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj: Na krajském úřadě proběhlo slavnostní vyhlášení DofE

19:28 Ústecký kraj: Na krajském úřadě proběhlo slavnostní vyhlášení DofE

Na Krajském úřadě Ústeckého kraje se počtvrté uskutečnila slavnostní ceremonie úspěšných absolventů …