Vyrazí z Lipna v jednodenním předstihu a 254 kilometrů dlouhou trať chtějí zvládnout za dva dny. Protože dopravní prostředky na elektřinu je třeba dobíjet, skútry zhruba po každých 60 kilometrech, bylo třeba trať pečlivě naplánovat. Cestou se i kvůli tomu zastaví v místech, která jsou s Lipnem spjatá faktograficky, vodním živlem nebo výraznou osobností. „S alternativou v podobě elektrického pohonu je potřeba počítat. Ve svém vývoji je tak daleko, že v brzké budoucnosti umožní podobný roadtrip bez častých zastávek na dobíjení a vyrovná se tak konvenčním spalovacím motorům,“ vysvětlil Vojen Smíšek, jeden z dvojice skútristů. „Zvuk motoru a vůni benzínu máme rádi, jako všichni kluci, ale chceme ukázat, že to jde i takto. Doufáme, že tam s naším elektroskútrem nedostaneme do nosu, že motorkáři ocení naši snahu, podívat se na jejich sraz s takovou alternativou,“ dodává jeho kamarád Damián Viktor. K účasti je inspiroval především slogan srazu Harleyů: „Nezáleží, na čem jezdíš nebo jestli vůbec jezdíš...Tohle je oslava klukovských snů, touhy po svobodě a volnosti na dvou kolech, která spojuje generace i světadíly.“
Proto se rozhodli propagovat alternativní elektropohon a nezastavitelný pokrok nejen v dopravě. „Dnes na skútru ujedeme 60 až 70 kilometrů na jedno dobití, záleží na rychlosti a terénu, ale lepší baterie nejsou. Za pět let, ale bude všechno jinak,“ komentuje Damián. „Jedná se o moderní trend v cestování. Na Lipně jsou elektroskútry a elektro dopravníprostředky stále více populární. Například loni jsme zcela obnovili jízdní park elektrokol v půjčovně a již několik let se dají půjčit také elektročluny a právě elektroskútry,“ doplnil Vojen Smíšek. Sám je nemotorkář, ale hluk silných strojů i jejich charakteristikou vůni od dětství miluje. Doprostřed lipenské přírody, ale podle něj patří spíše tiché, elektrické skútry, na nichž sám najezdil stovky kilometrů. Teď ujedou více než 250 kilometrovou vzdálenost a cestou budou několikrát dobíjet baterku. „Dobití celé baterie trvá zhruba 4 hodiny, ale některé úseky nejsou tak dlouhé a baterii nespotřebujeme celou. V Krumlově a v Budějovicích se tak zdržíme zhruba 2 hodiny,“ popisuje Smíšek. Trasu je nutné vést po silnicích nižších tříd, nikoliv po dálnicích, kam skútry nesmí, proto se vzdálenost prodlužuje.
Průběh budou oba účastníci fotograficky monitorovat na Facebooku a Instagramu lipenského areálu v Lipně nad Vltavou. Z akce vznikne také video.
„Protože zastávky jsou nutností, chceme je spojit s tematickou návštěvou a plánujeme je podle Lipna. Místo, firma nebo osoba, musí být s Lipnem nějak propojeny,“ uvedl Smíšek.
Nejprve se tak zastaví v Českém Krumlově, v Muzeu Fotoateliér Seidel, kde je unikátní sbírka historických fotografii z doby, kdy přehradní lipenská nádrž ještě nestála a také série fotografií z doby, kdy se Lipno stavělo, dále v Českých Budějovicích, kde je centrála Povodí Vltavy, která je s Lipnem spojená samotnou přehradou, o jejíž technický stav se povodí stará. Další pauza na dobití je plánovaná do Plané nad Lužnicí, kde je závod mlékařského gigantu Madeta a vyrábí zde tavený sýr Lipno. Přenocování a další dobití je v plánu u Slapské přehradní nádrže, které je stejně jako Lipno součástí Vltavské kaskády. Poslední zastávka před samotným srazem je ve Zvoli u Prahy, kde bydlí Karel Matzner, dnes téměř 90 letý stavební inženýr, který v 50.letech řídil výstavbu lipenské přehrady.
Plán trasy: délka je 256 km
- Fotoateliér Seidel – historické fotografie Lipna nad Vltavou
- Povodí Vltavy České Budějovice
- Madeta Planá nad Lužnicí – výroba sýru Lipno
- Kemp Nová Živohošť na Slapská přehrada – součást vltavské vodní kaskády
- Zvole u Prahy – Karel Matzner, který kdysi řídil stavbu lipenské přehrady
- PRG Klasick Wheels kousek od výstaviště
- Výstaviště Holešovice - sraz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva