Kdo na silnicích EU28 umíral nejčastěji:
Cestující v automobilech – 46 %
Chodci – 21 %
Motocyklisté – 14 %
Cyklisté – 8 %
Mopedisté – 3 %
„V České republice bylo z řad pasažérů v osobních vozidlech 55 %, chodců 20 %, motocyklistů 11 %, cyklistů 7 % a cestujících v nákladních vozidlech 6 % všech obětí nehod – jde o statistiky obětí do 24 hodin po nehodě,“ porovnává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
V rámci Evropské unie v obcích zemřelo 37 %, mimo obce 55 % a na dálnicích 8 % všech obětí. V České republice zemřelo (do 24 hodin po nehodě) v obcích 33,4 % a mimo obec pak zbývajících 66,6 % všech obětí nehod, z toho na dálnicích to bylo 7,7 %.
Nejbezpečněji ve Švédsku a Británii, nebezpečné jsou silnice Bulharska a Rumunska
Nejbezpečnější silnice i nadále mají ve Švédsku. Zde loni zemřelo na milion obyvatel 27 lidí. Následují Velká Británie (28 mrtvých), Nizozemsko (33 mrtvých), Španělsko a Dánsko (shodně 37 mrtvých), Německo (39 mrtvých) a Irsko (40 mrtvých).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva