Zadavatel uzavřel v listopadu 2017 s dodavatelem dvě prováděcí smlouvy (ES č. 4.1 a Teplo č. 4.0) s odkazem na rámcové smlouvy z roku 2003 (rámcová smlouva o výkonu energetické služby a rámcová smlouva na sekundární dodávku a odběr tepelné energie). Uvedené rámcové smlouvy však nelze pokládat za rámcové dohody ve smyslu zákona o zadávání veřejných zakázek, protože nevymezují nezbytné cenové podmínky plnění veřejné zakázky závazné po dobu trvání rámcových smluv, ale pouze uvádějí, že cena bude specifikována až v příslušných prováděcích smlouvách uzavíraných k těmto rámcovým smlouvám. Na uvedené rámcové smlouvy tedy nelze z hlediska platné právní úpravy nahlížet jako na rámcové dohody, na základě kterých by bylo možné zadávat dílčí veřejné zakázky bez provedení zadávacího řízení.
Obě prováděcí smlouvy uzavřené mezi zadavatelem a dodavatelem na požadovaná plnění naplňují definiční znaky veřejné zakázky, konkrétně se jedná o nadlimitní sektorové veřejné zakázky na služby a na dodávky, které byl zadavatel povinen zadat v některém v úvahu přicházejícím druhu zadávacího řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek.
Nezákonný postup zadavatele mohl ovlivnit výběr dodavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva