Úřad práce ČR si je v rámci podpory proklientského přístupu zajístí sám od České správy sociálního zabezpečení, a to na základě údajů, které jí předávají zaměstnavatelé.
Jedním ze základních poslání Úřadu práce ČR je zprostředkování zaměstnání. Pokud tedy člověk ztratí práci nebo se například po ukončení rodičovské dovolené chystá práci hledat, může požádat ÚP ČR o zprostředkování zaměstnání.
Kromě platného občanského průkazu či jiného dokladu, jímž žadatel prokáže svoji totožnost a místo trvalého pobytu, jsou k zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání a případné posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti nutné i další podklady. Patří mezi ně doklad o ukončení pracovního poměru či o ukončení výkonu jiné výdělečné činnosti. U osoby samostatně výdělečně činné je také třeba doložit potvrzení o době trvání účasti na důchodovém pojištění a o vyměřovacím základu. Pokud člověk žádá o zprostředkování zaměstnání např. po návratu z mateřské dovolené, po ukončení péče o osobu závislou nebo pobírání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně atd., pak je třeba doložit potvrzení o ukončené náhradní době.
Ve většině případů lidé tyto podklady mají. Může se ale stát, že jim zaměstnavatel odmítne vydat potvrzení o výdělku. Celý proces se pak zbytečně protahuje. V rámci podpory proklientského přístupu nabízí Úřad práce ČR pomocnou ruku. V případě, že klient nebude tyto podklady dodávat sám, zajistí si je Úřad práce ČR od ČSSZ. Stačí tedy nahlásit tuto skutečnost na příslušném kontaktním pracovišti Úřadu práce ČR, kde klient bude žádosti podávat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva