Zadavatel nepostupoval podle zákona o veřejných zakázkách, když připustil podstatnou změnu podmínek stanovených ve smlouvě o dílo, a tím i v původních zadávacích podmínkách. Provedenou změnou zadavatel rozšířil předmět veřejné zakázky o stavební práce spočívající v realizaci nového Trojského mostu, a to bez použití jakéhokoli zákonem stanoveného druhu zadávacího řízení, čímž nedůvodně vyloučil hospodářskou soutěž mezi potenciálními dodavateli stavby. Realizován byl zcela jiný most, který neodpovídá původnímu návrhu vizuálně ani cenově.
Původní návrh Trojského mostu (se zavěšenou železobetonovou mostovkou a asymetricky umístěným, parabolicky rozkročeným pilířem v řece) v hodnotě téměř 500 milionů korun byl změněn a realizován byl mimořádně konstrukčně složitý a světově unikátní nový Trojský most (řešený jako plochý ocelový oblouk s předpjatým betonovým pásem mostovky a hustou sítí tyčových závěsů), jehož cena za realizaci byla navýšena téměř o jednu miliardu korun.
Úřad se předmětnou veřejnou zakázkou zabýval opakovaně. Původní prvostupňové rozhodnutí Úřadu z 16. 12. 2014 bylo v následném rozkladovém řízení zrušeno a vráceno prvnímu stupni k novému projednání, a to pro nedostatečné odůvodnění a vypořádání se především se skutečností, že na realizaci původního Trojského mostu již soutěž o veřejnou zakázku proběhla, přičemž Úřad je tak povinen zabývat se otázkou vztahu mezi původním a novým Trojským mostem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva