„Zpráva o zavádění Metodiky 2017+ nás potěšila. Velice silně podporujeme to, co se děje, máme za to, že opatření jsou v souladu s nejlepší mezinárodní praxí. Že česká věda bude známa pro svou kvalitu, ne tak pro kvantitu,“ sdělil prof. Michl k výsledkům setkání Mezinárodní rady, jež proběhlo 30. května na Úřadu vlády. Členové Mezinárodní rady se zde sešli se zástupci GA ČR, TA ČR a MŠMT kupř. k tématům podpory mladých vědců a špičkové vědy. Dále vyjádřili nadšený souhlas s obecnými principy nové Inovační strategie ČR. Výstup z jednání špičkových zahraničních expertů zahrnoval i doporučení, aby poskytovatelé zjednodušili požadavky na řešitele. Dnešního jednání se poté ve videokonferenci účastnila z Izraele také Dr. Orna Berry. „Jsme vděčni, že se můžeme účastnit rozvoje vědy v této zemi,“ dodal v závěru jednání RVVI Josef Michl.
Vlastnímu zasedání Rady už tradičně předcházela schůzka garantů Inovační strategie nad dokončenými akčními plány, přičemž výstupy z této pracovní skupiny zazněly v programu jednání RVVI. Vicepremiér pro hospodářství Karel Havlíček, který je zároveň místopředsedou RVVI, zdůraznil novinky, které už nyní příprava konkrétního plnění úkolů Strategie přináší. Za prvé jde o zavádění předmětu Technika do základních škol:„Projekt byl přijat v následujícím scénáři. Padesát tři vybraných škol, které mají dostatečné personální i technické vybavení, začne pilotně polytechnické vzdělávání na druhém stupni realizovat už na podzim letošního roku. Plošně se pak předmět objeví v osnovách v roce 2022, a to jako povinný.“
Druhou novinkou je vznik Národního komunikačního týmu složeného ze zástupců resortů a marketingových odborníků, který jednoznačně staví budoucí prezentaci České republiky na značce Czech Republic: The Country for the Future.
„Hlavním úkolem Národního komunikačního týmu bude navrhovat prvky marketingu a komunikace s cílem budovat novou značku České republiky jako země pro budoucnost. Tým bude rovněž poskytovat expertní podporu institucím veřejné správy, které jsou odpovědné za prezentaci České republiky v zahraničí,“ upřesnila Silvana Jirotková, náměstkyně ministra průmyslu a obchodu a generální ředitelka agentury CzechInvest, která má v rámci Inovační strategie ČR v gesci pilíř Chytrý marketing.
V této souvislosti RVVI schválila návrh Koncepce jednotné prezentace České republiky předložený ministrem zahraničních věcí. Aktualizovaná koncepce přijala v souladu s novým brandem značku The Country for the Future jako svoji integrální součást a v tomto smyslu usiluje o zvýšení platnosti z „inovačního loga“ na logo národní. Rada doporučila ministerstvu materiál po projednání mezirezortní Komisí pro prezentaci České republiky předložit vládě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva