Na autobusových linkách probíhaly celodenní průzkumy počtů nastupujících a vystupujících osob na zastávkách i obsazenost autobusů mezi zastávkami. Frekvence cestujících se sledovala v pracovní dny i o víkendech a zvláště byly sledovány ranní dopravní špičky. Výsledky říjnového průzkumu potvrdily trend snižování počtu přetížených i málo využívaných spojů a naopak zvyšování počtu spojů, které jsou vytíženy optimálně.
Podobné sčítání cestujících se na Ústecku uskutečnilo naposledy na jaře 2014. To letošní se kromě porovnání s předchozím stavem zaměřilo na oblast Trmic - na ověření nového provozního konceptu MHD Ústí nad Labem zavedeného od ledna 2015 a zaměřeného na zpřehlednění linkového vedení a na optimalizaci vytížení spojů. Výsledky ukázaly, že se zde díky změnám dopravní obslužnosti podařilo dosáhnout významného pokroku. Za příklad může posloužit radikální zvýšení obratu cestujících v zastávce Nad Zámkem. Počet cestujících, kteří tuto zastávku využívají, vzrostl od ledna přibližně desetinásobně a zastávka se tak zařadila mezi tři nejvyužívanější v rámci města Trmice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva