V lednu Češi pořídili o 46 % více First Minute pobytů než loni, letos se čeká vysoký zájem i v únoru

25.02.2014 8:05 | Zprávy

Češi letos v lednu nakoupili o 46 % více zájezdů na léto než v minulém roce. Ukázaly to nejnovější statistiky cestovní agentury Invia. Turisté jsou k nákupu First Minute pobytů motivováni výraznými slevami a zajímavými bonusy. Zájem o pořízení dovolené v předstihu je tradičně největší v lednu, kdy končí první vlny slevových akcí. Zvýšená poptávka po First Minute pobytech se však letos podle odborníků protáhne až do konce února. Cestovní kanceláře totiž v letošním roce prodloužily termíny zvýhodněných nabídek.

V lednu Češi pořídili o 46 % více First Minute pobytů než loni, letos se čeká vysoký zájem i v únoru
Foto: topfly.cz
Popisek: Turecko

Možnost pořídit si letní dovolenou v předstihu mají čeští turisté tradičně od listopadu do konce března. Prodejci pobytů registrují největší míru poptávky po First Minute zájezdech v lednu. Cestovní agentura Invia v loňském roce prodala nejvíce First Minute pobytů 31. ledna 2013, tedy poslední den platnosti vysokých slev. Loni bylo 27 % z celého objemu prodaných pobytů v režimu včasného nákupu zakoupeno právě v lednu. Letos přijde podle prodejců nejvyšší poptávka pravděpodobně až 28. února 2014. Řada cestovních kanceláří totiž nabízí zvýhodněné akce na letní dovolené až do konce února.

„Zájem o First Minute pobyty je každým rokem vyšší. Klienti pochopili, že čekat s nákupem letní dovolené se nemusí vyplatit. Může totiž dojít k vyprodání kapacit oblíbených hotelů či termínů nebo již nebudou k dispozici pobyty s atraktivními bonusy,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na tuzemském trhu. „Přestože jsou Češi známí tím, že nechávají věci na poslední chvíli, tak v případě nákupu dovolených to neplatí. V posledních třech letech registrujeme trend, že nejsilnějším měsícem prodeje First Minute pobytů je leden,“ doplnil Tůma.

Slevy na First Minute zájezdy oproti katalogové ceně pobytu se podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur během ledna pohybovaly v průměrné výši 12 až 15 %. Od 1. února do konce března se pak zájemci setkají se slevami v průměrné výši 5 až 8 %. V posledních letech však zájem o First Minute pobyty mezi tuzemskými turisty významně narůstá. Prodejci dovolených se proto rozhodli vyjít zákazníkům vstříc prodloužením akcí. Často nabízejí prodlouženou možnost koupi dovolené až do dubna nebo poskytují vyšší slevy do konce února.

„První vlna prodeje Fisrt Minute pobytů, která nabízí nejvíce výhod, končí 28. února. Avšak před 31. lednem je nabídka zájezdů nejširší, turisté mají z čeho vybírat, zájezdy ještě nejsou plně obsazené. Rovněž je v tomto období největší nabídka zájezdů, kdy dítě letí zcela zdarma,“ sdělil Stanislav Zíma, marketingový ředitel největší tuzemské cestovní kanceláře Exim tours. „Zájem o First Minute pobyty je i v únoru vysoký. Přibližně 40 % z celkového množství prodaných zájezdů se aktuálně prodá právě ve First Minute,“ dodal Zíma.

Motivací tuzemských turistů pro nákup dovolené v předstihu jsou výrazné slevy a bonusy, nejčastěji pak v podobě bezplatného pobytu pro dítě. „Ke klientům First Minute patří především rodiny s dětmi, které si vybírají žádané hotely s dětskými bazény a animátorskými programy, jež na poslední chvíli v létě nejsou k dostání. Během předprodejů přicházejí jak věrní klienti, kteří jezdí každým rokem s danou cestovní kanceláří, tak i zákazníci, kteří chtějí mít jistotu termínu dovolené a vybrané destinace. Kapacity v hlavní turistické sezoně by se totiž mohly brzy vyprodat,“ charakterizovala zájemce o First Minute zájezdy Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

O společnosti Invia.cz, a.s.

Společnost Invia.cz, a.s., je největší internetová cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 1 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Novinkou je akce Chytrá záloha 500 Kč, díky které si mohou klienti zakoupit jakýkoliv First Minute zájezd za nejnižší zálohu 500 Kč. Díky těmto službám zajistila Invia svým klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

Společnost Invia mohou klienti nalézt na internetu. Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. Cestovní agentura je pro zákazníky rovněž dostupná ve více než 90 kamenných klientských centrech ve městech po celém území České republiky. Invia již má své zastoupení na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.

O Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA)

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je české profesní sdružení subjektů cestovního ruchu založené v roce 1991, které má v současné době 250 členů z řad subjektů cestovního ruchu. Řádným členem se mohou stát cestovní kanceláře a agentury zabývající se příjezdovým i výjezdovým cestovním ruchem. Přidruženými členy AČCKA se mohou stát zahraniční cestovní kanceláře, hotely, centrály cestovního ruchu, školy a komerční firmy nabízející služby cestovním kancelářím (například pojišťovny).

O cestovní kanceláři EXIM tours a.s.

Cestovní kancelář EXIM tours je členem Asociace cestovních kanceláří České republiky a RDA Internationaler Touristik Verband e.V. v Kolíně nad Rýnem. Svou činnost zahájila letní sezónou 1993 a v současnosti je největší cestovní kanceláří na českém trhu.

Realizační tým EXIM tours a.s. dnes čítá takřka 270 zaměstnanců a přibližně 100 delegátů v destinacích, kam směřují naše lety. V prvním desetiletí činnosti naší cestovní kanceláře se osvědčila strategie orientovat se s maximálním úsilím na spokojenost zákazníka. Kromě 41 vlastních provozoven a provozoven na bázi franchisy realizujeme podstatnou část prodeje prostřednictvím husté sítě cestovních agentur.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Penzijní připojištění

Dobrý den, smutníte nad tím, že lidé málo spoří na důchod, ale chápete pravý důvod, proč tomu tak je? Že na to většina jednoduše nemá? Nemyslíte, že byste konečně měli něco udělat s platy? Teď nemyslím ty vaše, ty si zvyšujete o 106, ale co platy většiny lidí? A druhá věc, proč spořit, když sám píše...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MŽP: Reakce na zprávu NKÚ. Nesouhlasíme se závěry

13:28 MŽP: Reakce na zprávu NKÚ. Nesouhlasíme se závěry

Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) zveřejnil zprávu z kontroly zaměřené na finance určené pro podporu zle…