Generálními partnery konference, kterou pořádaly Sekce vyzbrojování a akvizic MO ČR, Jagello 2000 a Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR (AOBP), byly holding CZECHOSLOVAK GROUP a automobilka TATRA TRUCKS. Konference se zabývala konkrétními tématy, především strategií vyzbrojování a podporou rozvoje českého obranného průmyslu, a to v kontextu nového zákona o veřejných zakázkách, ale také plánovanými projekty vyzbrojování české armády a jejími strategickými schopnostmi či rozpočtem na obranu.
Výchozí situací pro ozbrojené síly i obranný průmysl je dnešní stále se zhoršující bezpečnostní situace a rozšiřující se spektrum hrozeb. S tímto faktem se musí vyrovnat i Česká republika. Je tedy nutné zajistit bezpečnost a s ní spojené klíčové dodávky pro ozbrojené síly. To může v maximální míře zajistit pouze domácí obranný průmysl. Viceprezident AOBP Pavel Šalanda zdůraznil, že například Francie v zajištění bezpečnosti z 97 procent spoléhá na domácí průmysl, Německo z 92 procent, v případě Česka podobná statistika není k dispozici. Přitom objem exportu vojenského materiálu české provenience stoupá, v minulém roce to bylo v hodnotě 15 mld. Kč, v roce 2010 jen 5 mld. „V tomto kontextu AOBP očekává, že stát určí strategické dodavatele a produkty,“ dodal Šalanda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva