Ve Slovnaftu zpracovávají došlé faktury plně elektronicky díky AutoContu

07.01.2013 12:17 | Zprávy

Slovnaft Česká republika je součástí nadnárodní ropno-plynárenské skupiny MOL. Hlavní oblastí působení společnosti je velkoobchod s pohonnými hmotami a mazivy, což zahrnuje dovoz, dopravu, skladování a prodej vysoce kvalitních motorových paliv a maziv i provozování sítě čerpacích stanic. Pro řízení hlavních firemních procesů společnost dlouhodobě používá podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV od společnosti AutoCont CZ a.s.

Ve Slovnaftu zpracovávají došlé faktury plně elektronicky díky AutoContu
Foto: AutoCont
Popisek: AutoCont

V letošním roce se společnost Slovnaft rozhodla přejít na plně elektronický, tzv. bezpapírový, oběh faktur a zautomatizovat tak proces jejich schvalování, rozúčtování a výsledného zpracování. AutoCont zajistil propojení celopodnikového systému Microsoft Dynamics NAV s  platformou Microsoft SharePoint doplněnou o nadstavbu Nintex Workflow.

Došlé faktury se naskenují prostřednictvím automatického skenovacího zařízení, opatří čárovým kódem a uloží do systému Microsoft SharePoint. Dále již obíhají pouze elektronicky a v papírové podobě zůstávají v účtárně. Takto je vždy jasné, kde a v jaké fázi zpracování se faktura nachází. Podle typu faktury a předem definovaných podmínek systém automaticky řídí schvalovací proces. Určuje schvalovatele, zasílá mu upomínky, hlídá termíny. Poté, co jsou schváleny a zadány všechny údaje pro rozúčtování, je proces ukončen zaúčtováním v podnikovém systému.

„Zavedením elektronického oběhu faktur došlo ke zrychlení zpracování došlých faktur a ke snížení chybovosti. Elektronické schvalování je přístupné i uživatelům, kteří nemají přístup do celopodnikového systému Microsoft Dynamics NAV, což celý proces velmi zjednodušilo. Současně nám to šetří případné nepříjemnosti se ztracenými fakturami či promarněnými termíny vypořádání,“ uvedl Václav Kaněra, IT manager společnosti Slovnaft.

„Bezpapírové zpracování došlých faktur zásadně  zjednodušilo a zrychlilo jejich schvalování, rozúčtování a likvidaci, protože uživatelé mají všechny potřebné dokumenty snadno dostupné v elektronické podobě a na jednom místě. Celý proces se tak díky sofistikované automatizaci výrazně zefektivnil, “ sdělil Petr Janoušek, vedoucí projektu za AutoCont.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

19:39 Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

Za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka, ministra průmyslu a obchodu Lukáše…