Ve speciálu Mercedes se v Mostě představí i bývalý pilot F1 Karl Wendlinger

22.09.2016 15:21 | Zprávy

Už v pátek a v sobotu zažije mostecký autodrom premiéru závodů poháru DMV Gran Turismo Touring Car Cup, což je evropský okruhový seriál pro cestovní vozy i GT speciály.

Ve speciálu Mercedes se v Mostě představí i bývalý pilot F1 Karl Wendlinger
Foto: Farid Wagner, Roger Frauenrath
Popisek: DMV Gran Turismo Touring Car Cup

Právě v jednom z nich – Mercedesu Benz SLS AMG GT3 – se spolu se stájovým německým kolegou Josefem Klüberem představí divákům i bývalý pilot F1 Rakušan Karl Wendlinger. Souboje silných a superrychlých strojů fanoušci mohou sledovat zdarma, vstupné se tentokrát neplatí.

Sedmačtyřicetiletý Karl Wendlinger startoval v seriálu F1, který je královskou disciplínou motoristického sportu, v letech 1991 až 1995. Osudnou se mu málem stala Velká cena Monaka v květnu 1994, kdy v pátečním tréninku těžce havaroval. Bylo to jen čtrnáct dní po Velké ceně San Marina, kde zahynul jeho krajan Roland Ratzenberger a také brazilská legenda Ayrton Senna. Wendlinger na slavném městském okruhu ztratil kontrolu nad vozem a v blízkosti tunelu narazil do bariéry. Utrpěl těžká zranění hlavy a zlomeniny obou nohou. Lékař FIA na místě stabilizoval jeho životní funkce. Jezdec upadl do kómatu, z něhož se probral až po týdnu.

Na startovní listině mosteckého závodu DMV, který je předposledním z celkem osmi podniků letošní 27. sezony, figuruje 26 jezdců. Nechybí mezi nimi ani Čech Martin Jansa z týmu Action Racing Mania s vozem Porsche 991 GT3 Cup. Diváci se mohou těšit i na další nádherné speciály, například Audi R8 LMS, Lamborghini Gallardo GT3, McLaren MP4-12 GT3, Porsche 997 GT3 Cup, Chrysler Viper GTS-R, Ferrari 488 GT3 nebo BMW M235i.

Zatímco pátek 23. září je na autodromu vyhrazen tréninku a kvalifikacím, v sobotu 24. září si to už závodníci rozdají v ostrých soubojích o body. „Praxe je tedy odlišná od toho, na co jsme zvyklí. V neděli už žádný závod není. Apeluji tedy na fanoušky, aby si to nespletli a nedorazili, jak se říká, s křížkem po funuse,“ upozornila obchodní a marketingová manažerka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

První závod série DMV GTC se jel na německém Hockenheimringu v roce 1990. Postupně přibývaly další okruhy v Německu a posléze i v jiných zemích, například Holandsku, Belgii, Lucembursku, Francii, Rakousku, České republice či Itálii.

Pohár DMV je podle Svobodové jednou z atraktivních novinek, které by měly diváky oslovit a přilákat v ještě větším množství na autodrom. „Nabídneme i další. Více ale prozradíme, až bude definitivně jasný kalendář akcí na příští rok. Tedy koncem října,“ uvedla.

Připomněla, že divákům budou v areálu v době závodů k dispozici také motokárová dráha a offroad dráha pro čtyřkolky, otevřené bude i dětské dopravní hřiště s prolézačkami a skluzavkou. „Dospělí se mohou posilnit v našem BARBUSU, což je pojízdný autokar přestavěný na bar. Nabízí mimo jiného alkoholické i nealkoholické nápoje včetně míchaných,“ doplnila Svobodová.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

AUTODROM MOST pořádá v současné době ve stejnojmenném areálu tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HK ČR: Třináctý plat naplánovalo letos přes 40 procent zaměstnavatelů

11:14 HK ČR: Třináctý plat naplánovalo letos přes 40 procent zaměstnavatelů

S třináctým platem mohli na konci letošního roku počítat zaměstnanci ve 41,8 % firem zapojených do p…