Na ombudsmana se obrátili lidé s 2048 podněty, což je o 130 méně než v předchozím roce. Struktura podnětů se nezměnila a stále lidé nejčastěji vyhledávali pomoc ombudsmana v oblasti sociálního zabezpečení, stavebnictví a činnosti Vězeňské služby. Objevila se však i nová témata reagující na aktuální situaci v zemi.
Téměř přesně v polovině prvního čtvrtletí došlo ke změně na postu ombudsmana. Činnost v 1. čtvrtletí tak odráží aktivity nejen současného ombudsmana Stanislava Křečka, ale také jeho předchůdkyně Anny Šabatové.
Většina z 2 048 přijatých podnětů se týkala činnosti státní správy. Ilustruje je ukázka vybraných případů, jejichž šetření bylo v 1. čtvrtletí ukončeno. Jde například o propouštění osob z ochranného léčení ve formě ústavní péče, v němž v minulosti docházelo k prodlevám mezi rozhodnutím soudu a propuštěním. Jiný případ řešil otázku, jestli si správce daně může ponechat vymožené prostředky, které exekucí nepodléhají. Ombudsman vyjádřil přesvědčení, že správce daně nemůže odmítnout tyto peníze vrátit s odůvodněním, že u daňového subjektu eviduje nedoplatek. Ústavní soud také potvrdil závěry šetření bývalé ombudsmanky, že dluhy nemohou být důvodem odmítnutí poručnictví. Kolizní opatrovnictví chlapce s postižením se v řízení před Ústavním soudem ujala zástupkyně ombudsmana.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva